Guest Service Agent, Clarion Hotel Sign

Arbetsbeskrivning

Med 11 våningar och 558 rum blir Clarion Hotel Sign Stockholms största hotell. Hotellbygget pågår för fullt och när hotellet står klart har Stockholm fått en ny spännande byggnad med futuristisk framtoning, signerad arkitekt Gert Wingårdh. Clarion Hotel Sign kommer att erbjuda en avslappnad internationell atmosfär med den självklara servicen, kvaliteten och exklusiva miljön för ett förstaklasshotell. Med läge nära Stockholm Central, moderna konferensutrymmen, a la carte restaurang, lobbybar och relaxavdelning med året-runt-uppvärmd utomhuspool högst upp, vill vi välkomna framtida gäster redan nu. Choice Hotels Scandinavia AS är Skandinaviens största hotellkedja med en årlig omsättning på 5,4 miljarder kronor och mer än 8000 anställda. Koncernen marknadsför över 150 hotell under varumärkena Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion på den nordiska marknaden. Choice Hotels strävar efter att erbjuda sina gäster energi, mod och begeistring och tror att företagets positiva utveckling och tillväxt är resultatet av medarbetare som vågar tänka och vara annorlunda. Clarion Hotel Sign förväntar sig att du genomför ditt arbete med energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.[[[[[ Individual Reservation ( IR ) rapporterar till Reservation Manager (RM) I tjänsten ingår: .[Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed gästerna alltid blir korrekt bemötta.[ .[Ta emot och svara på bokning- och prisförfrågningar gällande individuella bokningar via telefon, mail och fax, och besvarar dessa inom 24 timmar och att bästa möjliga "upselling" genomförs. .[Går igenom och stämmer av ankomstlistor från hotellsystemet samt även diverse bokningskanaler. För samma dag, kommande dag, tre dagar framåt och en vecka fram i tiden. .[Går igenom "to-do-list" från hotellsystemet och följer upp den mot individuella bokningar. .[Hanterar no-show och sen avbokning samt debitering för dessa. .[Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner. .[Verkar för att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra. .[Vara kunnig på den teknik som finns i huset både i konferenslokaler och gästrum. .[Följa företagets policies. .[Administration och dokumentering av viktiga dokument för avdelningen.[ .[Allotmenthantering. .[Väntelistahantering .[Helgtjänstgöring enligt schema.[ .[Ansvarar för att rätt priser och antal rum laddas samt är synliga på webben. .[Att alltid vara behjälplig vid "overflow" av grupp och konferensbokningar. .[Att assistera receptionspersonal vid tillfällen då detta ordineras. .[Att aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2. Läs mer om Clarion Hotel Sign på www.clarionsign.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Reisö
+46 8 676 98 00
Maria Reisö
+46 8 676 98 00
Jimmy Lappalainen
+46 709875015

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel Sign
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 17 september 2007
  • Ansök senast: 10 oktober 2007

Besöksadress

Västmannagatan 4
None

Postadress

Box 310
Stockholm, 10126

Liknande jobb


12 juni 2024