Guest Service Conference Supervisor

Arbetsbeskrivning

Hösten 2012 öppnade vi portarna till Skandinaviens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt i Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Stockholm Arlanda Airport.

Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.


Hösten 2012 öppnade vi portarna till Skandinaviens närmaste mötesplats, Clarion Hotel Arlanda Airport. Ett levande förstklassigt hotell mitt på Arlanda flygplats. En plats där hela världen möts i en internationell miljö av konst, musik och design. Med en himmelsk utsikt. Vi skall tillsammans skriva historia när vi närmar oss målet att bli: Europas bästa flygplatshotell. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda Airport ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.

 

Clarion Hotel Arlanda Airport förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en ”våga fråga” attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring. 

Vi söker nu ytterligare en talang med känsla för detaljer, stor kreativ sida och genomförandekraft: Som Guest Service Conference Supervisor (GSCS) kommer du att vara ansvarig för drift och kundupplevelse på vår mötesvåning plan 2 för de stora mötena, där 20 av hotellets totalt 44 möteslokaler finns.

Vi ser vår Guest Service Conference Supervisor som en självgående och ansvarstagande person med känsla för kvalitet, försäljning och detaljer. Hon/han planerar och deltar aktivt i den dagliga driften och leder arbetet och hittar lösningar i stort och smått. GSCS ser utvecklingsmöjligheter och presenterar dem för hotellets ledning. GSCS genomför förändringar tillsammans med teamet. GSCS är en god ledare och en positiv förebild för teamet. GSCS visar vägen genom att ta ansvar för att säkerställa kvalitet i alla led. Detta innebär t ex att planera och schemalägga kommande veckors arbete, förbereda lokaler, personligen välkomna gäster och lösa gästernas behov. I tjänsten ingår försäljning som en naturlig del. GSCS kommer att ingå i supervisorteamet för Guest Service. GSCS rapporterar till Guest Service Conference Manager (GSCM).

Tjänsten innefattar ansvar för drift- och arbetsledning för mötesvåning plan 2, i detta ingår att säkerställa kvalitet, gästupplevelse, merförsäljning mm. I Tjänsten ingår också:

• Att leda det dagliga arbetet, delegera arbetsuppgifter och säkerställa fenomenal service enligt attitude at Clarion nivå.

• Att utbilda och introducera ny Guest Service-personal, extrapersonal och praktikanter.

• Att tillsammans med teamet, GSCM och övriga kollegor och samarbetspartners aktivt arbeta för att nå avdelningens och hotellets mål.

• Att hålla högsta service- och kompetensnivå. GSCS föregår alltid med gott exempel.

• GSCS ansvarar för att alla rutiner och checklistor är uppdaterade och efterföljs.

• Vara kunnig i och intresserad av den teknik som finns i hotellets konferenslokaler och hotellrum.

• GSCS ska ha ett stort fokus på merförsäljning och föra fram övriga inom avdelningen.

• Ansvar för att alltid se till att hålla kollegorna på avdelningen uppdaterade gällande erbjudanden och information som ska marknadsföras på avdelningen.

• Att kollegorna är uppdaterade och kunniga i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.

• Att aktivt delta på avdelningsmöten

• Att använda hotellets kvalitetsystem, C2

• Att  använda hotellets kunduppföljningssystem, Loopon

• Att företagets policies efterföljs enligt vår personalhandbok.

• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.

• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt

• Att ta sig an övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.

• Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.

• Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Mårtensson

Patrik Uppman
+46 701456994
Elisabeth Mellin
+46 84441800
Rikard Hallman
+46 84441800

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel Arlanda Airport Stockholm-Arlanda
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt kollektivavtal
  • Heltid, provanställning Heltid
  • Publicerat: 8 april 2015

Besöksadress

Tornvägen 2
None

Postadress

Ringvägen 98 A
Stockholm-Arlanda, 19045

Liknande jobb


Receptionist/konferensvärd -inna

Receptionist/konferensvärd -inna

21 maj 2024

Konferensvärd/Restaurang/Café

Konferensvärd/Restaurang/Café

15 maj 2024

Konferensvärd

Konferensvärd

8 maj 2024