GUEST SERVICE SUPERVISOR TILL NYA CLARION HOTEL SUNDSVALL

GUEST SERVICE SUPERVISOR TILL NYA CLARION HOTEL SUNDSVALL

Arbetsbeskrivning

Located in the center of Sweden, Sundsvall is the university city who will get a brand new hotel in 2021. A top hotel in Sundsvall in a “new” part of the city, which is still very centrally located and also right by the Selångers river.

The hotel will provide 270 rooms, restaurants, bars, rooftop terrace, spa and a large conference area, elegant and cosmopolitan with a tough edge. This Clarion Hotel should not just be a hotel. We will refine every detail and create meeting places that make life easier for the hotel’s guests. We chisel out a vibrant Living Room, a flexible and inspiring conference area, a restaurant that the guest wants to return to all hours of the day, a spectacular rooftop bar, an international spa and hotel rooms that create well-being and relaxation.

The roof bar’s design sparkles with polished brass details that meet a powerful base palette of limestone, smoked oak and a black ceiling. Gold-toned mirrors behind the bar and on the wall behind the site-built sofa create a warm background that reflect the view.


GUEST SERVICE SUPERVISOR TILL NYA CLARION HOTEL SUNDSVALL


I september 2021 slår vi äntligen upp dörrarna till spektakulära Clarion Hotel Sundsvall! Nu letar vi efter de mest passionerade och drivna medarbetarna som vill vara med oss på resan för att sätta hotellet på kartan som Sveriges nya destinationshotell.

Hotellet har 270 hotellrum och en flexibel möte & eventarena samt en bankettsal på 400 kvadratmeter. Restaurangen, den unika takterrassen, hotellets spa med Rooftop pool och vårt unika vardagsrum kommer att vara de naturliga platserna att hänga på - oavsett anledning. Vi älskar Sundsvall! Därför kommer vi självklart vara en del av Sundsvall och framförallt, Sundsvall ska känna sig som en del av oss.

Våra mål är skyhöga och du kommer mötas av ett team fullt av talanger och personligheter som varje dag går de extra stegen för att leverera upplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna i branschen! Är du en av dem?

Just nu söker vi en driven och ambitiös Guest Service Supervisor som ska vara med och driva servicen i hotellets reception och mötesavdelning. Du kommer tillsammans med teamet att vara med och utveckla avdelningen och ingå i hotellets supervisor-grupp, du rapporterar till Guest Service Manager.

Som Guest Service Supervisor har du en avgörande roll i att tillsammans med teamet skapa unika upplevelser för hotellets gäster samt att leda teamet i att ge fenomenal service. Därför tror vi att du har erfarenhet från servicebranschen och ett arbete i en hotellreception, har du det från Nordic Choice så är det ett stort plus.

Din positiva inställning, ditt problemlösande arbetssätt och härliga energi smittar av sig till personer omkring dig. Du har god organisationsförmåga, är proaktiv och drivs av samarbete både inom och mellan avdelningar och du tar fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell och restaurang!
Vill du bli en del av vår framtid i Sundsvall? Gillar du att utmana och utmanas? Då är du kanske den vi söker.

---------------------------------------

I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter och ansvarsområden såsom:

• Ansvar för daglig drift av hotellets reception och mötesavdelning.
• Att leda teamet i att ge fenomenal service och tillsammans med avdelningens medarbetare skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för hotellets gäster.
• Operativt arbete där du förväntas vara i driften största delen av din arbetstid och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Leda och fördela arbetet samt schemaläggning, tidrapportering, upplärning och utbildning inom avdelningen i samråd med närmsta chef.
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet samt kvalité och att nå uppsatta mål/merförsäljning för avdelningen, samt vara en förebild.
• Arbeta fram rutiner för avdelningen, kvalitetssäkra dessa och säkerställa att de efterföljs.
• Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet genom arbete i hotellets gästnöjdhetssystem.
• Vid anställning presenteras fullständig befattningsbeskrivning med mandat och förväntningar.

Rekrytering kommer ske löpande därav kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2021
  • Ansök senast: 3 juni 2021

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023