Habiliteringspersonal

Arbetsbeskrivning

Tynnered är en stadsdel i västra Göteborg med drygt 27 000 invånare med närhet till havet och god service. Stadsdelens främsta uppdrag är att erbjuda invånarna tjänster och service inom, förskola, skola, omsorg om äldre, funktionshindrade samt individ och familjer. Tynnered är en av de största förvaltningarna i staden med en omslutning på cirka 1 300 mkr med 2 200 medarbetare. Vi arbetar utifrån synsättet att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på de tjänster som SDF Tynnered erbjuder. Tynnered är en miljödiplomerad stadsdel. ARBETSUPPGIFTER Vår vision är: KUNDEN I FOKUS - Du skall ge stöd och service inom Daglig Verksamhet - Du skall vara lyhörd för brukarens behov - Du skall aktivt medverka i kvalitet, målsättnings-och utvecklingsarbete - Du skall ge god omvårdnad - Du skall dokumentera - Du skall kunna fatta snabba beslut i pressade situationer - Du skall se varje hinder som en möjlighet till fortsatt utveckling - Du skall vara positiv och medvetet arbeta för hälsofrämjande faktorer - Du skall arbeta utifrån vår värdegrund: "Ett respektfullt bemötande utifrån ett lika värde" KVALIFIKATIONER Vi söker Habiliteringspersonal med minst tre års dokumenterad erfarenhet av arbete med multihandikapp och tidig utvecklingsnivå. Vi ser erfarenhet av arbete inom funktionshinder, daglig verksamhet och särskilt boende som en merit. Det är mycket viktigt att kunna arbeta obehindrat i ett fysiskt tungt arbete. Vi söker dig som är strukturerad och analytisk. Du skall vara aktiv, och ansvarstagande på verksamhetens möten, samt ta ansvar för att arbeta utifrån verksamhetsplanen för att nå uppsatta mål. Du skall ta ansvar för eget lärande och utveckling och utifrån uppdraget snabbt kunna ändra strategier utifrån versamhetens- och brukarnas behov. Du skall kunna arbeta självständigt, ta initiativ, vara flexibel och målorinterad, positiv, drivande, empatisk, samt vara lätt att samarbeta med och se dig själv som en del av din och vår arbetsmiljö. Goda IT-kunskaper krävs, grundläggande datakunskaper inom Word och Excel samt vara trygg i datoranvändande för att kunna rapportera i Personec samt göra social dokumentation i Treserva. Du skall även kunna handleda brukare i pedagogiska program. Du skall ha dokumenterad kunskap i Alternativ kommunikation samt utbildning i taktil kommunikation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort är önskvärt

Sammanfattning

Liknande jobb


Sem.vik. vårdare/vårdarinna, skötare, pers ass

15 februari 2010

Vårdare

10 februari 2010

12 februari 2010

Vårdare

22 april 2010