Hallandstrafiken söker timanställda informatörer!

Hallandstrafiken söker timanställda informatörer!

Arbetsbeskrivning

Fler och fler reser med oss så vi söker nu timanställda till olika verksamheter inom Hallandstrafiken! Timanställningen kommer med stor sannolikhet att ge semestervikariat under sommarmånaderna.
Du gillar
□  att möta och hjälpa människor
□  att hitta lösningar som passar varje kunds unika förutsättningar
□  att hjälpa resenärer i kniviga och stressiga situationer
□  att bidra till ett mer hållbart Halland
Är det check på dessa punkter så har du ett varierande, utmanande och framför allt, väldigt roligt jobb hos oss!


På informationsenheten arbetar du med den externa kommunikationen riktad direkt mot våra kunder. Arbetet sker i våra olika kanaler hemsida, chatt, Facebook, Messenger och telefon. Vi lägger extra stort fokus på att informationen vid störningar och avvikelser i tåg- och busstrafiken ska vara kundorienterad, snabb och korrekt. I arbetsuppgifterna ingår även att svara på frågor i telefon i vår Kundupplysning, hantera och administrera inkomna kundärenden och viss administration av periodkort i Mina sidor. Du har din placering på huvudkontoret i Falkenberg. Vi har verksamheten öppen året runt, alla dagar i veckan, vilket innebär att du får varierande arbetstider d.v.s. dag- kvälls- och helgtjänstgöring. 


Det här erbjuder vi dig
Våra timanställningar börjar med 4 veckors introduktion på heltid. Medarbetarnas hälsa främjas genom friskvårdsbidrag. Vårt huvudkontor är centralt beläget i Falkenberg, det innebär att det är enkelt att ta sig till jobbet. Dessutom erhåller du ett resekort som löneförmån som gör att du kan åka kollektivt!


Har du vad som krävs?
Inom vår informationsenhet ser vi dig som har en utbildning i kommunikation, en pågående sådan, motsvarande eftergymnasiala studier eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Du är en skicklig skribent som är van vid att skriva för olika målgrupper.
Det gäller att du, förutom att du är noggrann och mycket serviceinriktad, har en god kommunikativ förmåga och är engagerad i det du har för händerna. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket och goda kunskaper i engelska språket. 


Övrigt
Vi har löpande urval så skicka in din ansökan snarast via mail till rekrytering@hlt.se, dock senast den 23 februari 2020. Märk mailet med Informatör Tim.
Välkommen med din ansökan!


Om Hallandstrafiken
För oss står kunden och kundbemötandet i fokus. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet.
Visste du att det har gjorts sammanlagt cirka 20 miljoner resor med Hallandstrafiken under 2019? Vi erbjuder tågtrafik med Öresundstågen, Krösatågen, Pågatågen och Västtågen. Busstrafik i form av linjetrafik och skolskjuts, och anropsstyrd trafik som inkluderar färdtjänst, sjukresor och närtrafik.
Idag är vi strax över 80 medarbetare. Vi arbetar med allt från trafikplanering och trafikutveckling till IT-lösningar, miljö, ekonomi, information och marknadsföring. Vi är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och för färdtjänstresorna i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Vi har också fem kundservicebutiker som säljer resor inom och utanför Halland.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Pia Andersson
0346-712 555 0707707812
IT-chef Jarl-Arne Leek
0346-712 580
SACO Jesper Andersson
0346-712 541
VISION Cecilia Häägg
0346-712 500
Butiksansvarig Monika Knutsson
0346-712 566
Chefsrekryteringskonsult Angela Ekelöf
0340-664271
Rekryteringskonsult Angela Ekelöf
0340-664271

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HALLANDSTRAFIKEN AKTIEBOLAG FALKENBERG
  • 2 platser
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Holgersgatan 29
FALKENBERG

Postadress

BOX 269
FALKENBERG, 31123

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024