Hållbarhetscontroller

Hållbarhetscontroller

Arbetsbeskrivning

Ditt nästa uppdrag! Just nu söker vår kund efter sin nästa Hållbarhetscontroller.
Du kommer att ingå i en grupp om tio personer. Gruppen utgör en normgivande funktion med uppdrag att bevaka och analysera regler som rör redovisning, extern finansiell rapportering och myndighetsrapportering av relevans för hela försäkringsgruppen.
Som Hållbarhetscontroller på ekonomi och finans arbetar du med att upprätta koncernens hållbarhetsnyckeltal redovisning enligt de nya kraven i Taxonomi-förordningen. Initialt blir fokus att upprätta rapporteringen för år 2022 baserat på befintliga processer i med stöd av verksamheten och hållbarhetssekretariatet.
Arbetsuppgifterna omfattar även att utveckla nya rapporter och processer då du även ska delta i koncernens projekt för att anpassa oss till de mer omfattande kraven på rapportering år 2023. Arbetsuppgifterna inom denna del omfatta både att läsa på om nya krav, processutveckling och att designa rapporter.
Kvalifikationer för denna tjänst:
-
- Några års erfarenhet av extern finansiell rapportering för finansiella företag.
- God kunskap om hållbarhetsrapportering och särskilt om nyckeltal enligt Taxonomiförordningen.
- Bra förståelse för bank- och försäkringsbranschen.
- Drivande, kommunikativ och analytisk med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.


Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet med start i början på december. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, tillsvidare och arbetet är förlagd på dagtid med möjlighet till distansarbete.

Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


26 april 2024