Handikappsamordnare

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter: Verkställa beslut om kontaktpersoner, ledsagningsservice och avlösarservice.Utreda för godkännande av familjehem.Verkställa beslut om familjehem.Utbetalning ersättning kontaktperson och familjehem.Debitering familjehem.Stöd till verksamheten, ex handledning i etik och bemötande.Administrativt stöd till verksamhetschef handikappomsorgen.Kvalifikationer: Högskoleutbildning med inriktning mot handikappomsorg eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.Körkort erfordras.Du skall: - ha datorvana och kunna uttrycka Dig väl i tal och skrift.- vara noggrann, stresstålig och kunna hantera arbetssituationer vid tillfälligt hög belastning - kunna arbeta självständigt och vara serviceinriktad - ha förmåga att hantera interna och externa kontakter - kunna ta initiativ och ha god samarbetsförmåga Lön efter överenskommelse.Tjänstbarhetsintyg lämnas vid anfordran.Vi strävar efter en jämn könsfördelning och kommer att ta hänsyn till det i rekryteringsarbetet.

Sammanfattning

Liknande jobb


2 mars 2010

Habiliteringspersonal - sommarvikariat

15 februari 2010

Enhetschef

12 februari 2010

Enhetschef med personalansvar

9 februari 2010