OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Barn- och utbildningsavdelningen söker Handläggare 100 % med administrativa och samordnande uppgifter. Arbetsuppgifter: Uppdraget som handläggare innefattar att ge stöd till ledningsgruppen (rektorer samt barn- och utbildningschef). Handläggaren arbetar självständigt och i daglig relation med ledningsgruppen. Handläggaren ansvarar för löpande handläggning av skolpliktsbevakning/elevregister, IKE-avgifter, mottagning av asyl- och flyktingelever. I uppdraget ingår även att utveckla formerna för det administrativa arbetet inom avdelningen, genomföra övergripande utredningar, följa upp/utvärdera och analysera verksamhetens resultat. samordna och driva projekt samt hantera statistik. Dessutom arbetar Aneby kommun för att utvecklas till en "Modellärande kommun" och i det arbetet ingår att vara aktiv som lärledare. Dels kommunövergripande men även lokalt på respektive skola såväl i centralorten som övriga tätorter. Vi behöver dig -med högskoleutbildning med samhällsprofil/pedagogisk profil eller motsvarande -med erfarenhet av arbete inom området skola/barnomsorg/utbildning -med erfarenhet och dokumenterad kunskap av administrativt arbete -med god IT-kunskap (vi använder office, Procapita, W3D3/ärendehantering) -med körkort Du som person bör vara receptiv, självständig, samarbetsinriktad, initiativrik och servicetänkande. Meriterande är om du har erfarenhet av handläggande uppgifter inom kommunsektorn. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.