Handläggare

Arbetsbeskrivning

Myndighetsenheten handlägger främst insatser enligt Socialtjänstlagen och Lagen om Stöd och Service till vissa funktionshindrade inom Vård & Omsorg. Vi är sammanlagt 19 medarbetare på enheten varav fyra arbetar med insatser till personer med funktionshinder. Den som söker ska vara intresserad av att arbeta i huvudsak med barn och ungdomar.

Arbetsuppgifterna består av att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt LSS och SoL. I arbetet ingår uppföljningar, nätverksmöten och information till olika målgrupper, som föräldrar, skola, FUB och andra vårdgivare. Till arbetsuppgifterna hör att vara delaktig, flexibel, ha ett helhetsperspektiv, utveckla och driva verksamheten framåt.

Du som söker ska:
- ha examen från Sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som prövas
likvärdig
- ha goda kunskaper inom aktuell lagstiftning
- ha erfarenhet av handläggning och dokumentation enligt LSS och SoL
- ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift
- ha god datorvana
Körkort erfordras.

Kommunen utvecklar alla arbetsplatser till Mönsterarbetsplatser med ett strukturerat och medskapande arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy som du hittar på Mönsterarbetsplatsen

Sammanfattning

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006