Handläggare- Adminstratör inom individ- och familjeomsorg

Handläggare- Adminstratör inom individ- och familjeomsorg

Arbetsbeskrivning

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?




Beskrivning
Arvika kommuns Individ- och familjeomsorg består av enheten för ekonomiskt bistånd, vuxenenhet,  barn- och familjeenhet, stöd- och behandlingsenhet, familjerätt, integrationsenhet, arbetsmarknadsenhet och socialpsykiatri.

IFO är en väl inarbetad organisation med erfaren personal, erfarna ledare och kännetecknas av vardagsnära ledarskap med en chef för vardera enhet samt en avdelningschef och tre drivande utvecklingsledare. Kommunen erbjuder bla friskvårdspeng, förmånligt flexavtal samt olika aktiviteter inom ramen för vår motion -och idrottsförening ASKIM.                                                                                                            

Den vi nu söker kommer ingå i enheten för ekonomiskt bistånd som består av 10 socialsekreterare, en dödsbohandläggare, en budget- och skuldhandläggare, två administratörer/receptionister samt en enhetschef.  En av våra medarbetare går nu vidare, till annat arbete och vi söker därför en efterträdande dödsbohandläggare till vår arbetsgrupp, en tillsvidaretjänst.

Arbetsuppgifter
Som dödsbohandläggare utreder du och bedömer rätt till stöd enligt gällande lagstiftning. Du kommer främst utreda dödsboanmälningar och ansökningar om ekonomiskt bistånd till begravningskostnader. 

Som handläggare för förmedlingsmedel ansvarar du för enskilda personers privatekonomi och stöttar med att betala räkningar. Du upprättar genomförandeplaner och följer upp ärenden i samverkan med socialsekreterare.

I rollen som administratör ingår du i ett arbetslag bestående av fem personer med olika uppdrag. Ditt uppdrag som administratör består i att vara verksamhetssystemansvarig för socialtjänstens verksamhetssystem ProCapita/LifeCare. Du har även visst ansvar för receptionen där man ansvarar för telefoni. Andra uppgifter är fakturahantering och statistik mm. 

Kvalifikationer
Du har gymnasieexamen som bedöms vara relevant för verksamhetsområdet. Meriterande är utbildning i socialrätt samt erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Vidare har du goda datorkunskaper och intresse för system och då gärna i verksamhetssystemet Procapita/ LifeCare.

Vi vill att du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och/eller handläggning inom socialt arbete.  

Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, vara flexibel och kunna variera dina arbetsuppgifter efter enhetens och verksamhetens behov.

Du har ett professionellt bemötande och en vilja att möta människor i svåra situationer.

Du har god samarbetsförmåga och lätt för att bygga relationer, skapa förtroende samt är uthålligt och är nyfiken på människors olikheter.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Körkort B krävs för tjänsten

Villkor
Tillsvidaretjänst med start juni 2022

Välkommen med din ansökan redan idag!

Övrigt


Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marianne Annersand
0570-819 71
Vision
0570-817 42
Ulf Groth
0570-819 72
Anneli Guttman
0570-826 47
Lärarförbundet
0570-817 40
LR

Anders Steffansson
0570 - 818 71
Anders Karlsson
0570-819 11
Kommunal
0570-817 41
Ingrid Falkenström
0570-819 36

Sammanfattning

Besöksadress

67181 Arvika
None

Postadress

personalfunktionen
Arvika, 67181

Liknande jobb


10 april 2024

Personligt ombud

Personligt ombud

5 april 2024

Socionom i Parasoll Personligt ombud

3 april 2024