Handläggare ÄO SoL

Arbetsbeskrivning

Falkenbergs kommun har ett attraktivt läge mitt på hallandskusten och kommunens vision sammanfattas i att "Vi växer för en hållbar framtid".Uttrycket avspeglas i de satsningar vi gjort på förnybar energi, miljövård och hänsynsfull utbyggnad av stad och landsbygd.Vi vill värna om våra kommande generationers handlingsutrymme.Växande, hållbarhet, närhet, upplevelser och möjligheter är de ledord vi vill skall prägla allt som händer i kommunen.Kommunen har 40 700 invånare och är till ytan störst i Halland.Goda kommunikationer med tåg, buss och bil underlättar pendling. Vi arbetar aktivt med friskvård för att skapa en god arbetsmiljö och vi värnar om jämställdhet.Genom vår personalförening får du tillgång till en lång rad spännande aktiviteter och vi tror också på en rökfri arbetsplats för både Din och våra kunders skull! Är Du vår nästa medarbetare? ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning inom äldre- och handikappomsorgen i enlighet med SoL och LSS.Biståndsenheten har 20 medarbetare som består av handläggare samt assistenter. KVALIFIKATIONER Sociala omsorgsprogrammet socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som prövas likvärdig.God initiativ- och samarbetsförmåga.Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning meriteras. B-körkort erfordras.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010