Handläggare ärendemottagning- skifttjänstgöring

Arbetsbeskrivning

Skulle det vara spännande att få en bred inblick och god kännedom om hela Trafikverkets verksamhet och bli en viktig länk mellan allmänheten och organisationen? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!


Handläggare ärendemottagning- skifttjänstgöring

Arbetsuppgifter

Hos oss på Kundservice och diarium ser vi i framtiden en ökad hantering av automatiska ärendeflöden och självservice. Som representant för Trafikverkets kundservice bemöter du alla dina kunder på ett professionellt sätt så att de känner sig välkomna och får hjälp med sitt ärende.
Som en del i vårt skiftgäng är det viktigt att du bidrar till en hög servicenivå för hanteringen av akuta samtal och felanmälningar på infrastrukturen. Du använder telefoni- och ärendehanteringssystem som självklara verktyg i arbetet. Styrkan för att lyckas med uppdraget är att se en fördel med skifttjänstgöring och ett i perioder högt arbetstempo. Under hösten 2023 genomför vi en pilot med en extern leverantör som kommer besvarar majoriteten av våra akuta samtal på nätterna. Arbetsuppgifterna kommer därför i första hand vara att hantera skriftliga ärenden och ärendefördelning.
Den här rollen passar dig som trivs med strukturerade och likartade arbetsuppgifter av administrativ art. Den passar även dig som trivs i kundmötet och att arbeta i team för att nå målen tillsammans. Vår verksamhet är igång dygnet runt under årets alla dagar och därför arbetar du skift under dygnets alla timmar och årets alla dagar enligt fast sex veckors schema. Jag som kommer vara din närmsta chef heter Jonas Näslund. Mitt ledarskap kännetecknas att frihet under ansvar, samt kontinuerlig positiv och konstruktiv feedback. Tillsammans gör vi varandra bättre. 



Övrig information

Placeringsort Härnösand. Intervjuer planeras via Skype vecka 39. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!



Kvalifikationer

Vem är du
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha starkt kundfokus, god samarbetsförmåga, vara flexibel och lösningsorienterad. Du kommer ha många kontaktytor internt och externt, därför är det viktigt att du är kommunikativ och kan förmedla ditt budskap på ett tydligt och förtroendefullt sätt. Du är självgående och trivs med att fatta egna beslut i en verksamhet med högt tempo.
Vi söker dig som
har minst ett års arbetserfarenhet inom kundtjänst/support eller med annan kundärendehantering både via telefon och i ärendehanteringssystem
har avslutad gymnasieutbildning
kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Det är meriterande om du
har erfarenhet av skifttjänstgöring
har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS
har erfarenhet av ärendefördelning


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


Programme Manager at the Dag Hammarskjöld Foundation

Programme Manager at the Dag Hammarskjöld Foundation

31 oktober 2024

Samordnare exportkontoll & compliance

Samordnare exportkontoll & compliance

31 oktober 2024

Teamledare till förvaltningsprocessenhet 2 i Göteborg

Teamledare till förvaltningsprocessenhet 2 i Göteborg

29 oktober 2024