Handläggare av ansökningar

Handläggare av ansökningar

Arbetsbeskrivning

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Snart kommer även mäklarföretagen att omfattas av registrering och tillsyn vilket gör att vi behöver förstärka vår myndighet med fler härliga och duktiga medarbetare.

Dina arbetsuppgifter

Den som vill vara verksam som fastighetsmäklare måste först ansöka om att bli registrerad hos oss på Fastighetsmäklarinspektionen. Vi söker dig som vill handlägga och pröva dessa ansökningar. Hos oss får du möjlighet att vara med och bidra till vår digitala resa och ta ansvar för utvecklingen av ditt arbetsområde. I ditt arbete kommer du ha många kontakter med blivande mäklare, mäklare, lärosäten och allmänheten. Du kommer även att delta i andra administrativa arbetsuppgifter på myndigheten.

Din kompetensprofil

Vi söker dig som har högskoleexamen inom juridik och erfarenhet av att arbeta med handläggning i en statlig myndighet. Du är van att arbeta i digitala system och har erfarenhet av att ge vägledning i telefon och via e-post. Erfarenhet av arbete med fastighetsmäklarfrågor är meriterande liksom erfarenhet av att delta i utvecklingsarbete.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Som person är du noggrann, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete. Du har en god förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra samt att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Vill du veta mer?

Mer information om tjänsten får du av vår tf. administrativa chef Anna Ekholm. Fackliga representanter är Sandra Blomgren, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-458 01 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stf myndighetschef och kanslichef Miika Wallin
08-555 524 67
Myndighetschef Eva Westberg
08-555 524 68
Jurist Ola Gotting
08-555 524 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fastighetsmäklarinspektionen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2020
  • Ansök senast: 9 juni 2020

Besöksadress

Sankt Paulsgatan 6
STOCKHOLM

Postadress

BOX 17174
STOCKHOLM, 10462

Liknande jobb


16 maj 2024