Handläggare Bostadsadministration Riksbyggen Servicecenter

Arbetsbeskrivning

Inom Riksbyggen servicecenter finns tre geografiska enheter, Kundtjänst i Kalmar, Personaladministration i Östersund samt Bostads- och Ekonomiadministration i Västerås.


Vi söker nu en medarbetare till Bostadsadministration på Riksbyggen Servicecenter i Västerås.

 

Vad ska du göra?

Som Handläggare på Bostadsadministration hanterar du alla inkommande ärenden, såsom överlåtelser, panter, hyreskontrakt, köhantering, fakturering och hyresavisering. I arbetsuppgifterna ingår även att bemöta och ge service till kunder på via post och mail. Det handlar om kontakt med bostadsrättmedlemmar och bostadsrättsföreningar, styrelse, banker, mäklare, myndigheter, samt med Riksbyggens medarbetare och chefer. 

 

Vem är du?

Vi söker dig som är en erfaren administratör och som gillar att jobba i ett högt tempo. Du är ansvarsfull, kundorienterad, kostnadsmedveten och har lätt att se lösningar. Viktigt är att du gillar att fokuserar på att nå uppsatta mål och att utföra arbetet inom utsatt tid. Vidare är du en öppen och social person som kan arbeta både självständigt och i grupp. Du vill bidra med god trivsel och ett positivt klimat i arbetsgruppen. Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap och ligger som en grund i samtliga roller.  


Utbildning/erfarenhet 

- Du har en utbildning på lägst gymnasienivå, gärna administrativ inriktning eller motsvarande.

- God datorvana samt goda kunskaper inom Office-programmen.
- Du talar och skriver svenska flytande och med god kvalitet.
- Du har minst ett par års dokumenterad erfarenhet av administration.
- Erfarenhet från administration inom bostads- och/eller hyresrätter är meriterande.
- Ser gärna att du tidigare även jobbat med kund/leverantörs-reskontra samt kundfakturering.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst, med 6 månaders provanställning.  

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast 2017-01-28. Vi behandlar ansökningarna löpande, så ansök redan idag!

 


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RIKSBYGGEN Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl ök
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 december 2016

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023