Handläggare bostadsanpassning, deltid

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER I tjänsten ingår dels att utreda bostadsanpassningsbidrag och dels att arbeta med tillgänglighetsfrågor. Din huvuduppgift som handläggare för bostadsanpassningsbidrag är att utreda behov och efter beslut beställa och kontrollera enligt Lagen om bostadsanpassning. Du kommer att handlägga ärenden för kommunens samtliga åldersgrupper.Genom ditt arbete kommer du att samarbeta med biståndshandläggare, arbetsterapeuter, Bo-och Bygg, fastighetsägare samt entreprenörer.Du arbetar med en helhetssyn på både människa och verksamhet. Du har fokus på kvalitet och utveckling med brukaren i centrum. KVALIFIKATIONER Du har byggnadsteknisk utbildningsbakgrund. Erfarenhet och kunskap om bostadsanpassningsbidrag och tillgänglighetsfrågor är meriterande. Vi förutsätter att du har god förnåga att uttrycka dig i tal och skrift, är flexibel och har lätt för att möta medborgarna. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Körkort erfordras.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kommunsekreterare

23 mars 2010

2 augusti 2010

Administrativ handläggare till Räddningstjänsten

11 februari 2010

2 Kvalificerade handläggare

12 februari 2010