Handläggare bostadsanpassning samt alkohol- och tobakstillstånd

Handläggare bostadsanpassning samt alkohol- och tobakstillstånd

Arbetsbeskrivning

Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher.

Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling.


På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö.



ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare för bostadsanpassningsärenden arbetar du i dialog med sökande för att finna optimala lösningar för anpassning av miljön i hemmet. Du utreder ärenden och fattar beslut utifrån arbetsterapeuters och sjukgymnasters bedömning och med stöd av gällande lagstiftning inom området. Arbetet är till stor del självständigt och beslutsfattande sker på delegation. Arbetet är utåtriktat och innebär kontakter med andra kommunala förvaltningar, politiker, konsulter, entreprenörer, myndigheter och näringsidkare.

I rollen som alkohol- och tobakshandläggare kommer du att arbeta med: - ansökning och utredning av serveringstillstånd och tobakstillstånd. - yttre tillsyn av serveringsställen och försäljningsställen av tobak, folköl och receptfria läkemedel. - inre tillsyn vilket innebär ekonomisk kontroll och lämplighet. - samverkan med andra myndigheter såsom polismyndigheten, skatteverket, räddningstjänsten osv. - information och fortbildning till kunder och samarbetspartner.

Då vi är en organisation som utvecklas/förändras kan även andra administrativa arbetsuppgifter komma att ingå i tjänsten.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete med stort eget ansvar och trevliga kollegor. Du kommer att ingå i ett arbetslag med bred kompetens vilket ger goda möjligheter till personlig utveckling.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasialutbildning, gärna inriktning på samhällsvetenskaplig, - juridisk eller motsvarande. En del av arbetet består av att utreda vilka lösningar som är tekniskt möjliga och mest kostnadseffektiva, varför kunskap inom byggnadsteknik och plan- och bygglagen, PBL är en styrka. Meriterande är att ha erfarenhet av myndighetsarbete och en god social förmåga.

Tjänsten innebär kundbesök och förutsätter att du är intresserad av möten med människor och har förmågan att kommunicera på ett tydligt sätt. Du ska kunna uttrycka dig välformulerat och klart i tal och skrift, vara lyhörd och kommunicera med engagemang i enskilda möten såväl som i små och stora grupper. Du ser fördelarna och trivs med att samarbeta med andra, både inom arbetslaget såväl som externt. Detta kräver att du har lätt att skapa kontakt med andra människor och har ett professionellt bemötande.

Du har en väl utvecklad förmåga samt tidigare erfarenhet av att planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett, för situationen, effektivt sätt. Tjänsten ställer även krav på att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Du drivs av utveckling, kostnadsbesparingar och den effekt de ger på längre sikt. B-körkort krävs. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Beredskapssamordnare

Beredskapssamordnare

20 maj 2024

Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024