Handläggare för äldre och funktionshindrade

Arbetsbeskrivning

Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service.

Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.

Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter.
Socialförvaltningen är en förvaltning med ca 700 medarbetare med en budget på drygt 430 miljoner. Organisationen är uppdelad i två avdelningar; Vård och omsorg samt Stöd och omsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL och LSS.

Välkommen med din ansökan till oss!

ARBETSUPPGIFTER
Mora, Orsa och Älvdalens kommuner har inrättat en gemensam organisation för myndighetsutövning gällande LSS, Socialtjänstlagen för äldre och funktionshindrade, familjerätten samt ensamkommande barn. Enheten är placerad i Mora kommun.
Nu söker vi en handläggare inom äldre och funktionshindrade.

Din uppgift är att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL). Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga handläggare inom enheten och verkställigheten i kommunerna. Vi söker dig som är trygg i dig själv och tycker om att arbeta med människor.


KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning med inriktning mot socialt arbete/social omsorg. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god datorvana. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga. Körkort krävs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du bör ha erfarenhet inom verksamhetsområdet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Blomstedt
0250-264 25
Madelene Andersson
0250-265 73
Karin Hansson
0250-265 16
Linda Gref
0250-265 11
Lilian Lingvall
0250-264 11
Linda Johnsson
0250-269 91
Marie-Louise Sparr
0250-268 63
Marja-Lena Flykt
0250-268 14
Eva Idfeldt
0250-264 01
Enhetschef Carin Rydin
0250-268 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun, Socialförvaltningen Mora
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-06-01 Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 11 mars 2015

Besöksadress

Dalagatan 2 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024