Handläggare inom Överförmyndarverksamhet

Handläggare inom Överförmyndarverksamhet

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Har du erfarenhet av att arbeta som Handläggare inom en överförmyndarenhet och intresserad av nytt uppdrag? Då kan du vara den vi söker.

Det här uppdraget är via Unik Resurs och inledningsvis på ca 6 månader med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Överförmyndarverksamheten arbetar med tillsyn över förmyndares, gode mäns och förvaltares verksamhet. Uppdraget som överförmyndarverksamheten har är att förhindra att personer som inte själva kan ta tillvara sin rätt drabbas av rättsförluster.

Som överförmyndarhandläggare arbetar du självständigt med att utöva tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Till stor del arbetar du med att granska gode mäns, förvaltares och förmyndares uppdrag bland annat genom granskning av årsredovisningar och arvoden. Vidare ingår det i arbetsuppgifterna att rekrytera, och utbilda gode män, förvaltare samt förmyndare. Arbetet ställer krav på att du har förmågan att arbeta självständigt, men också tillsammans med kollegor i ditt team. Du har också mycket kontakt med myndigheter och verksamhetsansvariga inom våren, socialtjänsten, ställföreträdare och anhöriga. Verksamheten samarbetar med andra liknande verksamheter vilket innebär att det ingår en del resande i rollen.

Din profil

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet inom handläggning och myndighetsövning. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivits ovan eftersom uppdraget ställer krav på att du snabbt kan sätta dig in i uppgifterna och hantera egna ärenden. Du har körkort och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt engelska.

Som person har du ett strukturerat arbetssätt och har förmågan att prioritera bland dina uppgifter för att kunna hålla handläggningstider och nå verksamhetens mål. Uppdraget ställer höga krav på ett gott omdöme och integritet eftersom du kan komma att ställas inför komplicerade frågeställningar. Du är trygg i dig själv, gillar att arbeta med människor och har stor respekt samt förståelse för människors olikheter.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på elin.gladh@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 17 maj 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


10 april 2024

Personligt ombud

Personligt ombud

5 april 2024

Socionom i Parasoll Personligt ombud

3 april 2024

21 mars 2024