Handläggare internationella forsknings- och utbildningssamarbeten

Handläggare internationella forsknings- och utbildningssamarbeten

Arbetsbeskrivning

Högskolan Väst drivs av att göra skillnad. Genom vår utbildning och forskning vill vi bidra till innovation, en positiv samhällsutveckling och en hållbar värld. Vi är en modern högskola under stark utveckling. Vår profil arbetsintegrerat lärande (AIL) är en del av allt vi gör och att samverka med omvärlden är prioriterat för oss.


Högskolan Väst har ett av landets högsta söktryck och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan har 13 000 studenter och över 700 anställda. Vårt attraktiva campus ligger centralt i Trollhättan och är en plats där kunskaper, idéer, kulturer och människor möts. Vi jobbar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.


Vi som arbetar på Högskolan Väst gör skillnad varje dag. Vill du också det?




Högskolan Västs förvaltning stödjer institutioner, forskare och lärare på ett tillmötesgående, effektivt sätt med rådgivning och stöd av högsta kvalitet.

För att vidareutveckla våra internationella samarbetsprojekt, söker vi nu en handläggare till högskolans Grants and Innovation Office (GIO).

GIO stödjer olika former av externfinansierad verksamhet och utvecklar löpande vårt stöd avseende utbildnings- och forskningsuppdrag. GIO arbetar dessutom med stöd till projektkoordinering och stöd till internationalisering, mobilitet och samverkan.

 

Arbetsuppgifter

Högskolan Väst är inne i en spännande utvecklingsfas inom internationalisering och har tillsammans med åtta andra europeiska lärosäten bildat en allians – https://www.hv.se/samverka-med-oss/plattformar-och-centrumbildningar/internationella-medlemskap-och-natverk/stars-eu/ . Som stöd i utvecklingen söker vi nu efter en handläggare för högskolans STARS EU Office, för att stödja utveckling av Högskolans Västs satsning på internationalisering samt utbildnings- och forskningssamarbeten med partnerlärosäten och näringsliv i Europa.

Arbetet inkluderar även att fungera som stöd till forskare och lärare inom andra europeiska och nationella forsknings- och utbildningsprojekt.

Dina huvudsakliga uppgifter är att ge operativt stöd till HV:s styrgrupp för STARS EU och det interna arbetet samt de externa kontakterna inom alliansen samt stöd till samordnare och projektledare för utbildnings och forskningsprojekt. Exempelvis:

- Intern och extern koordinering av STARS EU arbetsprocesser, kommunikation och nätverk.
- Stöd till organisationen av STARS EU-samarbetsstrukturer och arbetsgrupper och möten (interna/externa).
- Ansökningshantering vid mobilitet till och från partneruniversiteten i samarbete med högskolans International Office.
- Deltagande, koordinering och samordning av ansökningar om extern finansiering (regional, nationell och EU-finansiering) Rapportering i samarbete med ekonomiavdelningen.
- Samordning och nätverkande inom Högskolan och/eller med relevanta partneruniversitet och externa aktörer.
- Representera Högskolan i STARS EU Office arbetsgrupper.
- Organisering, genomförande och uppföljning av workshops och evenemang.
- Tillsammans med kommunikationsavdelningen bidra i arbetet med information, kommunikation och marknadsföring av STARS EU på alla nivåer: internt och externt på regionalt, nationellt, europeisk och internationell nivå.
- Stöd till institutioner och utbildningssamordnare för samordning av externa företag och organisationers kompetensutvecklingsbehov genom både uppdragsutbildnings- och utbildningsprojekt.
- Bistå forskare/lärare i genomförandet av forsknings- och utbildningsprojekt.
- Medverka till marknadskontakter och nätverksbyggande; kontinuerlig behovsinventering; kalkylering, avtalshantering samt uppföljning i samråd med lärare och forskare.

I tjänsten ingår resor nationellt och internationellt för att medverka i möten med högskolans samverkanspartners.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig med akademisk examen, och som gärna har erfarenhet av projektkoordinering i en internationell kontext. Du har erfarenhet av kvalificerad administration och rådgivande uppgifter med hög servicenivå. Du trivs du med att arbeta verksamhetsnära och operativt med stor anpassningsförmåga till nya arbetsuppgifter och arbetsgrupper. Du är kommunikativ och social. Du kan aktivt delta i internationella, akademiska kontexter. Arbetet kräver mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i både tal och skrift.

 

Du som söker

Har mycket god förmåga att strukturera och samverka med hög servicenivå, eftersom arbetet ibland är intensivt med korta deadlines. Som handläggare arbetar du självständigt såväl som i grupp. Du har därför god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och vara drivande. Arbetet kräver också hög flexibilitet och god förmåga att anpassa sig till ändrade förutsättningar och rutiner.

Övrigt

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.



Ansökan görs digitalt via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.



Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rickard Norén, IT-chef
0733-975111
Tobias Ekenstam, Saco-S
0520-22 31 83
Jarmo Uusitalo
0520-22 30 93
Malin Malm, Avdelningschef kommunikationsavdelningen
0721-600 144
Annette Andersson, IT-strateg
0520-223181
Michael Häggström
0520-22 31 96
Linda Severinsson, gruppchef
072-160 01 48
Ulf Glad, avdelningschef
0520-22 31 80
Linda Severinson
0520-22 34 34, 072-160 01 48
Anna Johansson, gruppchef
0520-22 30 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Väst, Förvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 30 juli 2023

Besöksadress

Gustava Melins gata 2
None

Postadress

Gustava Melins gata 2
Trollhättan, 46186

Liknande jobb


26 maj 2023

Utbildningshandläggare

Utbildningshandläggare

26 maj 2023

Internationell Koordinator

Internationell Koordinator

24 maj 2023

26 maj 2023