Handläggare krav och kredit till kommunalt bolag

Handläggare krav och kredit till kommunalt bolag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som är öppen för ett konsultuppdrag som handläggare till ett kommunalt bolag. Uppdraget startar 1/3 och pågår till 31/8 med möjlighet till förlängning. Vi erbjuder en spännande roll i en dynamisk organisation där du får möjlighet att utvecklas inom ekonomi och kundrelationer.

Urval sker löpande - så vänta inte utan skicka din ansökan så snart som möjligt eller ta kontakt med oss direkt.

Om tjänsten
Vi söker en engagerad och noggrann Handläggare till funktionen för Krav och Kredit på avdelningen Process och Betalning. I denna roll får du möjlighet att arbeta med varierande och viktiga uppgifter inom reskontra och betalflöden.

Som handläggare kommer du att:

Hantera in- och utbetalningar samt bokföra dessa i våra system.
Ansvara för påminnelse- och kravhantering för våra kunder.
Besvara kundförfrågningar via telefon och mejl och ge professionell service.
Samarbeta med externa parter som inkassobolag för att hantera obetalda fordringar.
Eventuellt arbeta med Edielhantering eller andra uppgifter som förekommer på avdelningen.
Vi söker dig som trivs i en roll där noggrannhet och struktur är avgörande. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i team.

Vem är du?
Påbörjad eller avslutad högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik, alternativt flerårig erfarenhet av relevanta arbetsuppgifter. Grundläggande kunskap om energimarknaden och meddelandetrafik.

Noggrannhet och struktur i arbetet.
Förmåga att följa instruktioner.
Goda kunskaper i Excel och Office-paketet.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Erfarenhet av kundkontakt via telefon och administrativa uppgifter inom ekonomi och ekonomisystem.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson

Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Umeå AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2024
  • Ansök senast: 5 januari 2025

Besöksadress

Umestan företagspark, Umeå
None

Postadress

Umestan företagspark
Umeå, 90347

Liknande jobb


Inkassohandläggare

13 april 2010

Collector / Kundtjänst på bank

10 maj 2010

KRAVHANDLÄGGARE/COLLECTOR

19 juli 2010

13 augusti 2010