Handläggare lön

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten söker handläggare lön till HR-avdelningen, Polisens administrativa center (PAC) Personal i Linköping, ref nr C1489/2015. Sista ansökningsdag 11 maj 2015.

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

HR-avdelningens främsta uppgift blir att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagar-organisationerna, myndighetens personalansvarsnämnd.

Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerat i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens personaladministration.


Arbetsuppgifter
Som lönehandläggare arbetar du både självständigt och i grupp med att handlägga löner i det personaladministrativa systemet Palasso samt att ge information, service och rådgivning till samtliga medarbetare inom Polisen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- goda kunskaper om och erfarenhet av att handlägga löner
- goda kunskaper och god vana av it-baserat arbete.

Meriterande
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av lönehandläggning inom det statliga avtalsområdet
- erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso
- utbildning inom löne-och/eller PA-området
- erfarenhet eller kännedom om Lean Production.

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du är noggrann, kan ta egna initiativ och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver.

Mer om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 månaders provtjänstgöring. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger på Tornbyvägen i Linköping.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Josefin Zangerl-Carlberg, tfn 010- 563 510 36. Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se.

Ansökan
Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg här eller kopiera och klistrar in nedan länk i en extern webläsare. Vi undanber oss ansökningar via andra kanaler än denna.

http://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=23a27c55-99b4-492c-b13a-6db2f5fd8c0b


Sista ansökningsdag är 11 maj 2015.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RIKSPOLISSTYRELSEN STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 27 april 2015

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024