Handläggare lönesupport, HR-avdelningen

Handläggare lönesupport, HR-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu handläggare till lönesupport, med inriktning mot användarstöd i Heroma. Vi söker dig som har ett stort intresse för systemfrågor, är initiativrik samt har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
ARBETSPLATSBESKRIVNING
HR-avdelningens främsta uppgift blir att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagar-organisationerna och myndighetens personalansvarsnämnd.
Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerat i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens löne- och pensionsadministration.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare i lönesupporten arbetar du framförallt med att ge information och rådgivning i lönefrågor till chefer, planerare och medarbetare inom Polisen. I uppdraget ingår även användarsupport i HR- och lönesystemet Heroma.
Då myndigheten nyligen bytt lönesystem är användarstödet just nu i fokus. Detta kan innebära så väl guidning i systemet, som hjälp att hitta till rätt stödmaterial och instruktioner. Uppdraget innefattar även analys av vad problem kan bero på, för att kunna fördela ärenden vidare till rätt expertgrupp.
KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning
Aktuell erfarenhet av att handlägga löner alternativt av användarstöd i Heroma i närtid
Har goda kunskaper och vana av IT-baserat arbete
Goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt



MERITERANDE
Erfarenhet av bemanningsplanering inom Polismyndigheten
Erfarenhet av arbete i support/kundservice
God vana av det personaladministrativa systemet Heroma
Erfarenhet av lönehandläggning inom statlig verksamhet
Eftergymnasial utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer vara relevant (t.ex. lönespecialist)



PERSONLIGA EGENSKAPER
Uppdraget innebär många interna kontakter, vilket ställer krav på en god kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat bemötande. Du har förmågan att tolka avtal, bestämmelser och instruktioner och omsätta detta i smidig och tydlig rådgivning. Arbetsuppgifterna ställer även krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information.
I rollen behöver du både kunna jobba självständigt samt lösa arbetsuppgifter tillsammans med kollegor. Vi ser därför att du både har förmåga att ta initiativ, planera och driva dina processer framåt, samt har en mycket god samarbetsförmåga. Du är vidare aktiv i den kontinuerliga utvecklingen av arbetet
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIG INFORMATION:
Anställningsform: 1 Tillsvidareanställning samt 1 Vikariat, som längst t.o.m. 31/3-2022
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast onsdag 18/8-21. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A439.277/2021 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A439.277/2021 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 33 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2021
  • Ansök senast: 18 augusti 2021

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024