Handläggare med försäkringserfarenhet

Handläggare med försäkringserfarenhet

Arbetsbeskrivning

Kundadministration
AMF är inne i en spännande förändringsresa på väg mot ett agilt arbetssätt. Du kommer att ingå i ett team om 4-6 personer som handlägger efterlevandepension eller tjänstepension.
Om tjänsten
Vi söker nu flera handläggare inom vår kundadministration. Tjänsten innebär handläggning och övrigt administrativt arbete samt deltagande i projekt och testarbete. Du kommer tillsammans med teamet bidra till att förbättra och effektivisera arbetsprocessen, du kommer även samverka med andra team inom och utanför avdelningen.
Arbetsuppgifterna
Exempel på arbetsuppgifter:
Handlägga ärenden gällande återbetalningsskydd och förmånstagarförordnande.
Handlägga dödsfallsärenden och betala ut efterlevandepension till förmånstagare.
Arbeta med kontroller inför pensionsutbetalning.
Handlägga ändringar gällande utbetalning.
Administrera daglig fondhandel, handläggning av fondval, fondbyte och kundfrågor.
Utreda kundärenden och kontakt med externa parter.
Stötta kundservice med specialistkompetens.

Dina kvalifikationer
Vi vill att du har erfarenhet av:
Arbete inom livförsäkring och eller tjänstepension.
Arbete i agila team.
Utredningsarbete och kundkontakter.

Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
Arbete med fonder och fondhandel.
Arbete med försäkringssystemet Inca.

Dina personliga egenskaper
Du är resultatorienterad där du både bedömer risker och följer upp aktiviteter för att nå ett positivt resultat. Vi ser att du är analytisk och förstår komplexa problem samt gör rationella bedömningar, vår verksamhet är styrd av mycket regler som du behöver ta i beaktning.
Du agerar på eget initiativ och tar ett ansvar för att utveckla och effektivera arbetssätt. Samtidigt är det viktigt att du involverar, informerar och samarbetar med teamet där ni delar med er av erfarenheter och kunskaper. Du är en god kommunikatör som både lyssnar och förklarar på ett tydligt sätt.
Slutligen behöver du vara stabil och stresstålig för att ta dig igenom de toppar och dalar som kommer med arbetet.
Ansökan och kontaktuppgifter
Du ansöker som handläggare med cv och personligt brev till rekrytering@amf.se senast 2020-04-10. Skriv tydligt i rubriken vilken roll det är du söker.
För information om tjänsten, kontakta chef Marianne Hagström på 08-696 32 02 eller marianne.hagstrom@amf.se
För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-partner Kenth Johansson på 08-696 33 67 eller kenth.johansson@amf.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMF Pension STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2020
  • Ansök senast: 10 april 2020

Postadress

KLARA SÖDRA KYRKOGATA 18
STOCKHOLM, 11388

Liknande jobb


Skadereglerare

Skadereglerare

27 oktober 2022

Claims Agent

Claims Agent

27 oktober 2022

Extrajobb som kundservicemedarbetare

Extrajobb som kundservicemedarbetare

20 oktober 2022

18 oktober 2022