OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tyresö kommun, kansli och personalkontoret, söker en Handläggare som stöd till förhandlingschefen Om kansli och personalkontorets verksamhet: Kansliet ansvarar för att planera, samordna och bereda ärenden för kommunfullmäktige och kommunstyrelse.Övriga ansvarsområden är bland annat allmänna val, borgerliga förrättningar, överförmyndarärenden, serveringstillstånd och EU-samordning.I personalkontorets uppdrag ingår dels att arbeta med övergripande strategiska uppdrag, dels att erbjuda stöd och information till kommunens chefer i frågor som arbetsrätt och förhandlingar, lönepolitik och arbetstidslagstiftning, personalekonomi och statistik, rehabilitering, friskvård och arbetsmiljö, kompetensförsörjning, pensions- och försäkringsfrågor. Arbetsuppgifter och kvalifikationskrav: I arbetsuppgifterna ingår att assistera förhandlingschefen i arbetet med löneöversyn och övriga förhandlingar, arbetsrätts- och avtalsfrågor.Då du kommer att arbeta med siffror och statistik i excel och vårt löne- och HR-system är det viktigt att du har sinne för siffror och ekonomi och mycket god datorvana.Det är också viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift. Högskole-/universitetsexamen, inom ett för verksamheten lämpligt område, är ett krav.Vi söker dig med nyligen avslutad utbildning vid universitet eller högskola och som har intresse av att arbeta inom offentlig förvaltning.För rätt person innebär tjänsten goda möjligheter att lära sig verksamheten och arbetet från grunden. Personliga egenskaper: Som person är du analytisk, noggrann och ansvarsfull.Du har ett positivt förhållningssätt, god social kompetens och samarbetsförmåga.Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och är prestigelös.I urvalet läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstid.Varaktighet: Heltid 100 %.Vikariat 6 månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde: Den 1 september eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2008-07-10.