Handläggare, Stöd och service

Handläggare, Stöd och service

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu två handläggare som vill ingå i ett arbetslag där vi jobbar mest av allt för andra - men även för varandra. Tillsammans arbetar vi för att andra ska få en vardag som funkar bättre. Varje dag för hela Skellefteå.

På beslutsenheten inom Stöd och service arbetar nio LLS-handläggare, fyra SoL-handläggare och en boendeplanerare. Välkommen att bli en av oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare utreder du och fattar beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen för personer med funktionsnedsättning. Du följer även upp fattade beslut samt arbetar med att utveckla arbetsmetoder och rutiner inom beslutsenheten tillsammans med kollegor. I arbetet ingår att samverka med andra myndigheter och organisationer samt att ge information både till enskilda individer och till grupper.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen. Har du kunskaper i gällande lagstiftning eller erfarenhet av myndighetsutövning ser vi det som meriterande, liksom kunskap om och erfarenhet av att möta personer med funktionsnedsättning.

För att lyckas i rollen som handläggare krävs det att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan prioritera, ta initiativ och driva ditt arbete framåt. Du har lätt för skapa förtroendefulla samarbeten som grundar sig i ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt. För tjänsten krävs B-körkort.

ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.

Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.

Socialkontoret och Samhällsbyggnad genomför under hösten 2021 ett försök med alkohol- och drogtester vid nyanställningar. Syftet är att undvika att anställa personer som är påverkade av alkohol eller droger och därmed skulle kunna utsätta sig själv, kollegor och invånare för risker. Slutkandidater i denna rekrytering kommer därför att få genomföra ett alkohol- och drogtest innan anställningsavtal skrivs. Läs mer om detta här: https://skelleftea.se/invanare/jobba-i-skelleftea-kommun/alkohol--och-drogtester-vid-nyanstallningar

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Sammanfattning

Liknande jobb


7 juni 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

7 juni 2024

Planeringssekreterare

Planeringssekreterare

7 juni 2024