Handläggare till Affärsstöd Kundservice, faktura

Arbetsbeskrivning

Jämtkraftkoncernen arbetar med energi på den nordiska marknaden. Vår utgångspunkt är långsiktig lönsamhet och affärer som vi och våra kunder är nöjda med. Nu söker vi en serviceinriktad handläggare som vill jobba med fakturering.

Tycker du om att jobba med kundservice? Gillar du siffror? Är du noggrann och analytisk? Är du intresserad av att utveckla effektiva arbetssätt? Då har vi jobbet för dig!

Om jobbet
På avdelningen Affärsstöd Kundservice jobbar vi med att ge kundservice till våra partners, både externa och interna, där fakturering inom Jämtkraftkoncernen ingår.

Vi söker dig som kan sköta praktisk fakturering i form av administrativ registrering, hantering och körning men också har analyskompetens, systemtänk och systemintresse. Arbetet innebär många kundkontakter, både internt och externt.

I jobbet ingår bland annat att:
- kontrollera och verifiera mätvärden samt annan relevant data
- göra avstämningar och uppföljningar
- göra debiteringskörningar, skapa faktureringsfiler, skicka till printföretag samt att följa upp varje fakturering
- analysera och säkerställa att produkter och avtal är korrekta i systemet samt omsätta förändringar i lagstiftning och regelverk inom området
- delta i olika uppdrag och projekt
- arbeta aktivt med att förbättra och effektivisera arbetsmoment

Vem är du?
Du har relevant gymnasiekompetens, gärna med ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom arbetsområdet och erfarenhet av att genomlysa och effektivisera processer. Erfarenhet inom energibranschen är ett plus.

Som person är du bekväm med kundkontakter och har ett affärsmässigt, serviceinriktat arbetssätt. Du har förmåga att ta till dig och aktivt anpassa arbetet efter nya regler och förutsättningar som påverkar arbetsuppgifterna. Du är analytisk, noggrann, strukturerad och tydlig. Du är van att ta eget ansvar och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har intresse av att genomlysa och effektivisera processer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Placeringsort: Östersund
Anställningsform/omfattning: Tillsvidare/heltid
Önskat startdatum: Snarast

Vill du veta mer?
Vill du veta mer om jobbet eller företaget är du varmt välkommen att kontakta Lisa Berggren, avdelningschef, på 063- 14 91 51 eller lisa.karnebro-berggren@jamtkraft.se.

Du kan också läsa mer om företaget på www.jamtkraft.se.

Ansökan
Ansökan och CV ska vara oss tillhanda senast den 23 oktober 2016.
Referensnummer 1631. Ansökan görs på jamtkraft.se/jobb.

Fackliga företrädare:
SEKO, Peter Martinsson, 063-14 93 95
Saco, Mikael Eklund 063-14 92 51
Vision, Sven-Erik Trulsson 063-14 91 73

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Leif Byström
063-14 91 88
Enhetschef Ekonomi & Finans Jan-Åke Sjölund
063-14 90 27
Avdelningschef Ekonomi & Finans Jessica Bäckström
063-14 90 69
Enhetschef för Elnät Jan Berglund
063-14 90 90
Avdelningschef Nils Johansson
063-14 91 35
Avdelningschef Olle Johansson
063-14 92 44
Tf Avdelningschef Helena Wallskog
063-14 93 13
avdelningschef Leif Byström
063-14 91 88
Avdelningschef Conny Bromé
063-14 91 64
VD Örjan Thorén
019-603 28 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JÄMTKRAFT AB ÖSTERSUND
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 7 oktober 2016

Besöksadress

Kyrkgatan 21
Östersund

Postadress

Box 394
ÖSTERSUND, 83125

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024