Handläggare till Digitaliseringsavdelningen

Handläggare till Digitaliseringsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Tycker du om att arbeta i en föränderlig och komplex miljö där många sakfrågor styrs av det politiska läget så kan det vara dig vi söker!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

Vad ska jag arbeta med?
Till enheten för bredbandssamverkan söker vi nu en handläggare som vill vara med och bidra till att nå regeringens bredbandsmål via följande huvudsakliga arbetsuppgifter:


• självständigt planera och projektleda processer där externa och/eller interna aktörer deltar i genomförandet
• ansvara för beredning och framtagande av underlag inför interna beredningar och möten
• ta fram och hålla presentationer på seminarier, konferenser och dylikt
• planera och genomföra möten med offentliga och privata företrädare
• skriva rapporter och PM
• ha löpande kontakter med marknadsaktörer och andra externa aktörer, t.ex. regioner och regionala bredbandskoordinatorer
• delta i enhetens löpande arbete, t.ex. genom att delta i myndighetsinterna projekt, lämna synpunkter på interna remisser och dylikt.

Arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter och samverkan med andra verksamheter såväl inom PTS som med externa aktörer. Arbetet är i stor utsträckning efterfrågestyrt vilket innebär att ett brett spektrum av sakfrågor och aktörer kan komma att hanteras inom ramen för arbetsuppgifterna.

Vem söker vi?
Vi söker dig med högskole-/universitetsutbildning med samhällsvetenskaplig, teknisk eller annan inriktning som bedöms som likvärdig. Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har kännedom om den svenska bredbandsmarknaden och den nationella bredbandspolitiken samt erfarenhet av arbete med regionala tillväxt- eller landsbygdsutvecklingsfrågor. Likaså om du har erfarenhet av kommunikativa uppgifter och mötesfacilitering eller motsvarande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Utöver att du är intresserad av att arbeta med samhällsutvecklingsfrågor är det viktigt att du är samarbetsinriktad och lösningsorienterad. Du är också vara nyfiken och initiativrik samtidigt som du har god administrativ förmåga. Ditt arbete underlättas mycket om du också har intresse för presentationsteknik och kommunikation.

Var på PTS ska jag jobba?
Inom telekomområdet föds ständigt nya idéer och utvecklingen går snabbt. Mitt i den verkligheten befinner sig PTS och digitaliseringsavdelningen. Avdelningen arbetar bl.a. för att målen i regeringens bredbandsstrategi ska nås.

Enheten för bredbandssamverkan arbetar med att främja bredbandsutbyggnaden i Sverige och svarar även för att bidra med kunskaps- och metodstöd i främjandefrågor till övrig verksamhet på PTS. Vidare ansvarar enheten för funktionerna Bredbandsforums kansli och nationellt sekretariat för de regionala bredbandskoordinatorerna.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Vi har intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och tillgång till kompetensutveckling för alla. Friskvård är en del av arbetet och vi värdesätter en god balans mellan arbete och fritid.

Om anställningen
Allmän visstidsanställning med start snarast och t.o.m. 2020-12-31.

Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast den 19 februari 2020. Dnr. 20-1034.

För mer information kontakta enhetschef Nicklas Liss-Larsson på tel. 08-678 58 62 eller HR-specialist Johan Gustavsson på tel. 08-678 58 11.

Fackliga kontaktpersoner nås på saco@pts.se och st@pts.se.

Såhär registrerar PTS dina personuppgifter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 5 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Beredskapssamordnare

Beredskapssamordnare

20 maj 2024

Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024