Handläggare till företagsregistreringsavdelningen, frontoffice

Arbetsbeskrivning

Det ska vara enkelt och tryggt att starta och driva företag. Vi på Bolagsverket registrerar när företagen startar och gör ändringar. Informationen om företagen gör vi tillgänglig så att den skapar värde för samhället och vi strävar efter att informationen ska flöda fritt och gynna näringslivet.
Bolagsverket står inför en spännande förflyttning där vi tar tillvara på digitaliseringens möjligheter.

Vi är ungefär 550 medarbetare och vi sitter i samma lokal i centrala Sundsvall. Att vi sitter tillsammans gör att vi får ett smidigt samarbete i vardagen. Sundsvall är en stark it-region med flera myndigheter som vi samarbetar med.

Våra värdeord är viktiga för oss: kompetens, engagemang och kundnytta. De beskriver hur vi vill vara mot varandra och mot våra kunder. Vi vill att du ska trivas här.
Läs mer om våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.






ARBETSUPPGIFTER
Har du tidigare arbetat med kvalificerad rådgivning över telefon, är självgående och serviceinriktad? Då kan du vara den vi söker! Bolagsverket förstärker med ca 5 allmänna visstidsanställningar till vårt frontoffice på Företagsregistreringsavdelning.

Som handläggare på frontoffice är telefonen ditt arbetsverktyg där du besvarar all inkommande telefoni. Du svarar på frågor, guidar och hjälper kunderna i våra e-tjänster. Med hjälp av lagar, regler och vårt intranät ger du stöd och svarar på deras funderingar när det gäller att t ex starta, driva eller avveckla företag. Arbetet innebär att du dagligen har kundkontakt där kommunikationen sker både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.

Hos oss får du användbar och värdefull erfarenhet. Du kommer att få utbildning och introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutfört dina gymnasiestudier. Du har tidigare arbetat i en roll med kvalificerad rådgivning via telefon. Som handläggare på frontoffice krävs att du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Du kan uttrycka dig på ett enkelt och tydligt sätt. Vi ser det som meriterande om du kan fler språk och har god datorvana.

Som person är du lugn och stabil. Du har lätt för att fatta snabba beslut och visar på gott omdöme även under pressade situationer. Du är självgående och prioriterar ditt arbete effektivt.
Du trivs med att samarbeta och skapa goda relationer. Ditt intresse och vilja att hjälpa andra är stor och du anstränger dig för att leverera lösningar till kund på ett professionellt och kundvänligt sätt.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.
OBS! Fyll noggrant i svaren på frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Marie Thyr
060-18 40 86
Enhetschef Åsa Carlsson

Vik sektionschef Katarina Norell
060-184044
Sektionschef Monica Henriksson
060-18 43 72
Enhetschef Bo Lagerqvist
060- 18 40 08

Sammanfattning

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall
None

Postadress

Stuvarvägen 21
Sundsvall, 85181

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024