Handläggare till kontaktcenter

Handläggare till kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Sollentuna kommuns kontaktcenter hjälper invånare, företagare och andra intressenter med alla slags frågor via telefon, mejl, besök, sociala medier och brev.

Gott bemötande och tillgänglighet är vår kärnverksamhet. Våra ledord är kundperspektiv, lösningsfokus och engagemang.Arbetsbeskrivning
Kontaktcenters handläggare är engagerade i att hjälpa kommunens kunder på ett proffsigt sätt. Vi är 25 medarbetare uppdelade i fyra grupper. Just nu är tre grupper placerade i Häggvik medan kommunhuset renoveras. När renoveringen är klar i januari flyttar vi tillbaka till kommunhuset vid Sollentuna centrum. Vi söker nu vikarier till två av våra grupper, kultur & utbildning samt bygg & trafik. 

I kultur & utbildningsgruppen arbetar vi främst på uppdrag av utbildningskontoret samt kultur- och fritidskontoret. Våra kunder frågar mest om förskola, skola, fritids och kulturskola, om fritidsaktiviteter och vuxenutbildning samt om fakturor. Kunder frågar även om bibliotekets tjänster, om att hyra lokaler samt boka skolskjuts eller resa mellan hem och aktivitet för vissa med funktionsnedsättning. Du svarar på frågor och guidar i e-tjänster. Du sköter även administration inom flera av ovanstående områden. Till den här gruppen har vi behov av en vikarie t.o.m 31 aug 2023. 

I bygg & trafikgruppen frågar våra kunder mest om bygglov, samhällsplanering, trafik, natur samt miljö- och hälsoskydd. Kunder kan även fråga om bibliotekets tjänster eller behöva konsumentupplysning. Du svarar på frågor, guidar i e-tjänster, tar emot felanmälningar och sköter administrativa uppgifter. Du handlägger markupplåtelser och ansökningar om parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Till den här gruppen har vi behov av en vikarie t.o.m 31 dec 2023. 

I kontaktcenter arbetar du parallellt i många olika it-system och har tät kontakt med handläggarna på utbildningskontoret, kultur- och fritidskontoret samt vård- och omsorgskontoret. Du lyfter vad vi kan göra för att förenkla för kunden, du uppdaterar kontaktcenters checklistor, skriver nya rutiner eller följer upp statistik. Utbildning och förändring är en del av vardagen.

Kvalifikationer
Krav:

- Du har jobbat med att ge god service till kunder
- Du har läst, eller läser, på högskola/universitet
- Du talar och skriver flytande svenska och engelska

Vi söker dig som:

- Har en hög kapacitet och trivs med att jobba under tryck med flera saker parallellt
- Gillar att samarbeta
- Har förmågan att självständigt ta initiativ
- Är öppen för att snabbt lära om och använda nya kunskaper
- Har ett intresse för frågorna inom det område du ska arbeta 

Vi erbjuder
Ett roligt och omväxlande arbete där det alltid händer något.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sollentuna kommun
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Liknande jobb


Handläggare till ledarhundsverksamheten

Handläggare till ledarhundsverksamheten

13 juni 2024

Ekonomihandläggare, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Ekonomihandläggare, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

11 juni 2024