Handläggare till kulturmyndighet i Stockholm

Handläggare till kulturmyndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker handläggare till en myndighet inom kultursektorn i Stockholm. Här kommer du arbeta i ett positivt och trevligt team med arbetsuppgifter inom utredning och handläggning. Arbetsuppgifterna innefattar exempelvis att bereda ärenden samt skriva förslag till beslut. Till det här givande uppdraget söker vi dig som har en avklarad högskoleutbildning (eller motsvarande) inom statsvetenskap, juridik eller ekonomi. Vi vill även att du tidigare arbetat med handläggning inom myndighet, har god datorvana samt har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Du är även en person som har god samhällsorientering och har ett intresse i aktualiserade samhällsfrågor.
 
 Låter det här som något för dig? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Det här är en spännande tjänst för dig med erfarenhet och intresse för handläggning inom myndighet.  Här kommer du utreda ärenden för aktörer inom den kulturella sektorn som ansöker om bidrag. Du kommer bereda dessa ärenden, skriva beslutsförslag samt föredra dem inför exempelvis en nämnd. Arbetet kommer främst ske i ärendehanteringssystemet Public360. Då myndigheten hanterar nya bidragskriterier kommer du arbeta nära en härlig grupp handläggare på cirka 10 personer, där ni har möjlighet att diskutera avvikande ärenden tillsammans. Upplärning sker på plats på myndigheten och startar 10 augusti 2020.


Exempel på arbetsuppgifter:
Bereda ärenden, skriva förslag till beslut och ev. vara föredragande av ärenden.
Informera om regler och praxis till andra verksamheter samt allmänheten.


Arbetstider
Heltid. Start 10 augusti och med en uppdragslängd på 3 månader, chans till förlängning. Arbetstider är vardagar och kontorstid. 

Kvalifikationer
Här behöver du: 
Högskole- eller universitetsutbildning (eller motsvarande) inom juridik, statsvetenskap eller ekonomi.
Tidigare arbetslivserfarenhet som handläggare inom myndighet.
Goda kunskaper i MS-Office samt mycket god svenska i såväl tal som skrift.
Du behöver kunna starta uppdraget den 10 augusti 2020. 

Vi ser det som meriterande (ej krav) om du tidigare arbetat i ett ärendehanteringssystem, exempelvis Public360.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2020-07-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Sofia Wänblad, sofia.wanblad@randstad.se, konsultchef.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juni 2020
  • Ansök senast: 15 juli 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 maj 2024

Handläggare med inriktning mark- och fastighetsförvaltning

21 maj 2024

Teamledare till nationellt servicecenter i Norrköping

Teamledare till nationellt servicecenter i Norrköping

21 maj 2024

Utvecklingssamordnare Barn och ungas hälsa 

17 maj 2024