Handläggare till kundtjänst

Handläggare till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till samhällsnytta genom daglig kontakt med privatpersoner och aktörer inom offentlig förvaltning? Då kan det här jobbet som handläggare till kundtjänst passa dig!

Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare. DIGG är en ung myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan?

Om jobbet
Vi söker nu handläggare till vår kundtjänst inom leveransområde Styrning och stöd, till teamet HR och Kundtjänst. Läs mer om DIGG här. 

I din roll är du en viktig kontakt som kommer ge råd och stöd samt arbeta med olika handläggningsärenden. Din roll riktar sig till privatpersoner och företag samt till myndigheter, kommuner och regioner.

Som handläggare hos oss kommer du främst att:


• Svara på många olika typer frågor gällande DIGGs olika uppdrag via telefon och mail.
• Hantera avtal kopplat till våra uppdrag samt ha kontakt med avtalsparten.
• Hantera ärenden och arbetsuppgifter tillsammans med olika leveransområden.
• Delge erfarenheter och kunskap inom gruppen.
• Samverka med leveransområdena för att skapa effektiva och gemensamma arbetssätt och utveckla processer.
• Samarbeta med resterande team för att täcka upp i receptionen och besökshanteringen när ordinarie personal inte är tillgängliga.

Om dig
Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande. Du tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med DIGG:s roll och uppdrag på en övergripande nivå. Du har lätt för att sätta dig in i och växla mellan olika perspektiv och ser till hela verksamhetens bästa i beslut och handling. 

I det här jobbet är det av högsta vikt att du är serviceinriktad. För oss betyder det att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du behöver även vara självgående och strukturera ditt arbete och driva dina processer framåt. Vidare är du digitalt nyfiken och tar dig med lätthet an nya digitala verktyg. Det är meriterande om du har kunskap om verktyg som används i digitala möten, så som Skype.

Du har erfarenhet av arbete med kundtjänst eller annan support, till exempel med kundrelationer via mail och telefon. Du har tidigare erfarenhet av att jobba med handläggning. Det är meriterande om du har erfarenhet av frågor av juridisk karaktär samt har arbetat inom offentlig förvaltning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem. 

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt vilket innebär att du kan producera skriftligt material på den nivå uppgiften kräver. Du uttrycker dig på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren ska förstå och att den röda tråden bibehålls. Du behöver också kunna presentera både muntlig och skriftlig information på möten eller andra forum såväl intern som externt. Vi ser det som meriterande om du har goda kunskaper i ett tredje språk, som vi bedömer som relevant, även det i tal och skrift. 

Du har en akademisk utbildning om minst två år, eller annan bakgrund som vi som arbetsgivare bedömer som lämplig.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är ung myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt. Vi sitter i moderna aktivitetsbaserade lokaler i centrala Sundsvall och erbjuder nu dig möjligheten att få vara med att utveckla vår verksamhet och skapa nytta med oss på DIGG!

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Placeringsort är Sundsvall, vilket innebär att den vi anställer förväntas kunna vara på plats i Sundsvall dagligen.
Resor kan förekomma, men det är väldigt sällan.

Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är den 20 maj 2021.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Catrin Åsén, 010-484 73 30. Facklig kontaktperson är Åsa Fridholm, ST, hon nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR-handläggare

HR-handläggare

21 maj 2021

21 maj 2021

Handläggare säkerhetsavdelningens kansli

Handläggare säkerhetsavdelningens kansli

21 maj 2021