Handläggare till kundtjänst

Handläggare till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till samhällsnytta genom daglig kontakt med privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning och leveransområdena på DIGG? Då kan det här jobbet som handläggare till kundtjänst passa dig!

Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare. DIGG är en ung myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här.

Om jobbet
Vi söker nu handläggare till vår kundtjänst inom leveransområde Styrning och stöd, till teamet HR och Kundtjänst. I din roll är du en viktig kontakt som kommer ge råd och stöd samt arbeta med varierande handläggningsärenden inom olika områden och där svaren inte alltid är givna. Tillsammans med teamet kommer du även vara med och utveckla interna arbetssätt och processer för kundmötet. Din roll riktar sig till privatpersoner och företag samt till myndigheter, kommuner och regioner.

Som handläggare hos oss kommer du främst att:


• Svara på många frågor gällande DIGG:s olika uppdrag via telefon och mail.
• Hantera avtal kopplat till våra uppdrag samt ha kontakt med avtalsparten.
• Hantera ärenden och arbetsuppgifter tillsammans med olika leveransområden.
• Delge erfarenheter och kunskap inom gruppen.
• Samverka med leveransområdena för att skapa effektiva och gemensamma arbetssätt och utveckla processer.
• Samarbeta med resterande team för att vid behov täcka upp i receptionen och besökshanteringen när ordinarie personal inte är tillgängliga. 

Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga och helhetssyn. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se. 

Utöver de kraven är det av högsta vikt att du är serviceinriktad och en lagspelare. För oss betyder det att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du behöver även vara självgående, kunna strukturera ditt arbete och driva dina processer framåt. Vidare är du digitalt nyfiken och tar dig med lätthet an nya digitala verktyg. Det är meriterande om du har kunskap om verktyg som används i digitala möten, så som Skype.

Du har erfarenhet av arbete med kundtjänst eller annan support, exempelvis med kundrelationer via mail och telefon. Du har tidigare erfarenhet av att jobba med handläggning. Det är meriterande om du har erfarenhet av frågor av juridisk karaktär samt har arbetat inom offentlig förvaltning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem. 

För den här tjänsten behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Det innebär att du kan producera skriftligt material på den nivå uppgiften kräver. Du uttrycker dig både skriftligt och muntligt på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren förstår och den röda tråden bibehålls. 

Du har en akademisk utbildning om minst två år, eller annan bakgrund som vi som arbetsgivare bedömer som lämplig.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är ung myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt samtidigt som vi skapar digitalisering av den svenska offentliga förvaltningen. När vi är i DIGG:s lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre men modernt kontor i centrala Stockholm. DIGG är positivt inställd till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt utifrån verksamhetens och medarbetares behov.

Vi erbjuder tidsbegränsad anställning till och med den 31 augusti 2022 med möjlighet till förlängning, tillträde sker snarast möjligt. 
Placeringsort är Sundsvall, vilket innebär att den vi anställer förväntas vara på plats i Sundsvall dagligen.
Resor kan förekomma, men det är sällan.

Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är den 10 oktober 2021.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Catrin Åsén, 010-484 73 30. Facklig kontaktperson är Åsa Fridholm, ST, hon nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Myndigheten för digital förvaltning
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024