Handläggare till Länsstyrelsen i Blekinge

Handläggare till Länsstyrelsen i Blekinge

Arbetsbeskrivning

Har du intresse för samhällsviktiga och förvaltningsrättsliga frågor som dessutom ligger helt rätt i tiden? Länsstyrelsen i Blekinge söker nu en handläggare inom tillsyn för beslut fattade enligt pandemilagen. Låter det här som något för dig så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag, då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Perioden för uppdraget startar omgående och pågår initialt till den 31/1, men där chans till förlängning kan bli aktuellt beroende på hur lagen artar sig.

Du erbjuds


* En arbetsplats som ger dig kunskap och inblick i samhällsviktiga frågor där du får möjligheten att utvecklas samt bedriva arbetet under stort ansvar och förtroende.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
* Adminsitration, registratur, ärende-och diarehantering
* Kommunicera med verksamhetsutövare, myndigheter och privatpersoner
* Dokumentation och uppföljning av ärenden i enlighet med pandemilagen och tillhörande förordningar
* Utföra tillsynsarbete och göra besök runt om i länet kan förekomma

VI SÖKER DIG SOM
* Är duktig på att kommunicera och leverera god service
* Goda kunskaper i svenska, både verbalt och i skrift
* Besitter administrativ erfarenhet och ärendehantering
* Har B-körkort

Meriterande är erfarenhet från myndigheter med liknande ärendehandläggning i enlighet med lagar och förordningar. Även arbetsvana i olika IT-system är en fördel för att lyckas i rollen.

Stor vikt i denna process kommer att läggas vid din motivation för tjänsten samt hur du är som person. För att du ska passa i rollen ser vi att du är:


* Strukturerad
* Kommunikativ
* Driven


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid/heltid
* Placering: Karlskrona, Blekinge
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2021
  • Ansök senast: 28 januari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010