Handläggare till myndighet

Handläggare till myndighet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Handläggare för myndigheten kommer du primärt att arbeta som administrativt stöd och mötesorganisatör i internationella projekt samt med vissa inslag av utredningsarbete, t ex för investeringar, upplysningar om EU-medel eller nordisk medverkan i EU-projekt.  Dina arbetsuppgifter kan även innebära att sammanställa skriftliga rapporter, delta på överenskomna projektmöten och vid vissa tillfällen vara en representant för myndigheten i olika sammanhang.

Samtliga arbetsuppgifter sker under ledning av och i samverkan med myndighetens ansvariga.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag som beräknas vara 50% av en heltidstjänst. Omfattningen av uppdraget kan komma att ändras under avtalstiden. Start för uppdraget ska ske så snart som möjligt och beräknas pågå i sex (6) månader med möjlighet till förlängning i ytterligare sex (6) månader.

Stationeringsort för uppdraget är myndighetens lokaler i Stockholm. Det är möjligt att utföra delar av uppdraget på distans dock ska detta ske i dialog med beställaren och det är beställaren som avgör om/när distansarbete är aktuellt. Uppdraget kan innebära resor, framför allt till myndighetens andra kontor. 

Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område 
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete 
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt 
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Minst två (2) års erfarenhet av mötesorganisation 
• Minst två (2) års erfarenhet av administration 
• Minst ett (1) års erfarenhet av utredning 
• Minst ett (1) års erfarenhet av rapportskrivning

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. 

Meriterande för tjänsten:
- Kunskaper om hälsodata och det svenska sjukvårdssystemet i relation till forskning/innovation
- Erfarenhet av liknande uppgifter i internationella projekt och sammanhang
- Erfarenhet av att medverka aktivt på internationella möten med engelska som språk i tal och skrift
- Erfarenhet av medverkan i skriftlig rapportskrivning på engelska
- Flerårig erfarenhet av arbete vid statlig myndighet inom sektorn vård, hälsa och omsorg 

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-19

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2025
  • Ansök senast: 19 mars 2025

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Vik utredare/utvecklingsledare, 100 %

23 augusti 2010

HANDLÄGGARE

15 februari 2010

11 februari 2010