Handläggare till myndighet

Handläggare till myndighet

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget:

Vår kund är en myndighet som beslutar om skuldsanering som möjliggör för svårt skuldsatta personer att bli av med hela eller delar av sina skulder. Det är till nytta för den som ska betala, den som ska få betalt och samhället i stort.

Skuldsanering syftar till att ge överskuldsatta personer balans i sin ekonomi samtidigt som fordringsägare får största möjliga betalning.
Du kommer att arbeta som handläggare inom skuldsanering och fatta beslut i enskilda ärenden. Du ska på ett lättförståeligt sätt förklara innebörd och konsekvenser av fattade beslut såväl skriftligen som per telefon.

Arbetet innebär externa kontakter med sökande, borgenärer, budget- och skuldrådgivare samt andra myndigheter.
Konversation sker vanligtvis på svenska i tal och skrift med berörda parter men det är bra om du även är bekväm att konversera och skriva på engelska, då det ibland blir aktuellt.
Du bör ha en tydligt positiv attityd och en god förmåga att etablera goda relationer som skapar en god stämning runt sig.

Vidare bör du kunna arbeta med flera uppgifter samtidigt, se samband och konsekvenser samt självständigt kunna dra slutsatser därutav.
Du kommer att ingå i ett Team på ca 10 personer som leds av en handledare på plats i Sundbyberg.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består bl.a. av:
- Sköta fastlagda administrativa rutiner enligt myndighetens riktlinjer
- Självständigt planera, samordna handlägga ärenden
- Utarbeta beslutsunderlag i enskilda ärenden
- Fatta beslut och meddela dessa till berörda parter såväl skriftligen som per telefon
- Kontakter med sökande, borgenärer, budget- och skuldrådgivare samt andra myndigheter.

Din profil
Skallkrav:
- Avslutat Juristprogrammet (270 hp) inom de senaste tre (3) åren. (myndigheten godtar om examensbeviset ännu inte är färdigställt men examensarbetet ska vara inlämnat och godkänt).
-  Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet.
-  Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Med goda kunskaper avses att obehindrat navigera i MS Office programvara produkter.
-  God kommunikativ förmåga i Svenska (både i tal och skrift).

Meriterande:
- Minst åtta (8) veckors erfarenhet med någon form av juridiska uppgifter på myndighet, juridisk byrå, tingsrätt eller liknande institution.

Personliga egenskaper:
- Har servicekänsla och tidigare erfarenhet av kundkontakter
- En positiv attityd och känsla för att skapa goda relationer både internt och externt
- Har en god kommunikativ förmåga (både i tal och skrift)
- Är noggrann, ordningsam och strukturerad
- Har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt
- Har en tydlig drivkraft att skapa resultat och ser sin prestation som något viktigt.

Övrigt:
Omfattning: Heltid, vardagar 
Lön: Marknadsmässig
Du kommer vara anställd av OnePartnerGroup AB och gå som konsult hos kund.
Uppdraget beräknas påbörjas 2020-08-24 och pågå till och med 2020-12-31

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2020
  • Ansök senast: 15 juli 2020

Postadress

Olaigatan 4
ÖREBRO, 70211

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023