Handläggare till Myndigheten för press, radio och tv

Handläggare till Myndigheten för press, radio och tv

Arbetsbeskrivning

Myndigheten för press, radio och tv är en svensk statlig förvaltningsmyndighet under Kulturdepartementet. Myndigheten arbetar för yttrandefrihet och mångfald på mediemarknaden, där flera röster kommer till tals och att konsumenten ska ha tillgång till ett brett och tillgängligt utbud i radio, tv och nyhetsmedier.
Myndigheten består av drygt 40 anställda fördelade på fyra enheter - Ansökan, Tillsyn, Administration samt Kommunikation och omvärld. Därtill finns två nämnder, granskningsnämnden (GRN) och mediestödsnämnden (MSN) samt ett insynsråd. De två nämnderna är självständiga beslutande organ inom myndigheten.

Nu söker vi två Handläggare till Myndigheten för press, radio och tv. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående, dock senast 3 maj. Uppdraget beräknas pågå fram till 31 december 2021 med eventuell möjlighet till förlängning till december 2022.

Om tjänsten och dig som söker:
I din roll som Handläggare vid Myndigheten för press, radio och tv kommer dina arbetsuppgifter främst bestå i att bereda ärenden, skriva förslag till beslut och vara föredragande av ärenden internt och samt i vissa fall även för granskningsnämnden och mediestödsnämnden. Du kommer att informera om regler och praxis och sköta kommunikation med medie- och distributionsföretag samt med allmänheten.

Tjänsten innebär självständigt arbete men också mycket samarbete med andra vilket förutsätter ett flexibelt, ansvarstagande och initiativrikt förhållningssätt.
Inom tjänsten förekommer kommunikation internt likväl som externt med allmänheten och medie- och distributionsföretag varför god förmåga att uttrycka sig mycket väl i tal och skrift är en förutsättning.
Tjänsten innebär myndighetsutövning och kunskap om regler och praxis vilket förutsätter att du har god samhällsorientering och stort intresse i aktualiserade samhällsfrågor.
Vidare innebär tjänsten en del analysarbete varför analytisk förmåga och förmåga att se helheter är en förutsättning.

Kompetenskrav:
• Högskoleutbildning inom juridik eller statsvetenskap alternativt likvärdig utbildning inom aktuellt område
• Arbetslivserfarenhet (minst 1 år) från liknande arbete
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Du behöver obehindrat kunna kommunicera på svenska, såväl i tal som skrift.

Arbetstider:
Måndag-fredag, arbetstider 9-15, möjlighet till flex 7-9 och 15-19 (40 timmars arbetsvecka)

Anställning:
Heltid
Anställning som konsult i Adecco Sweden AB.

Kontaktuppgifter

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Myndighet, Press, Radio, TV, Handläggare

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 20 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024