Handläggare till överförmyndarnämndens kansli

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Tjänsten är placerad vid kommunledningskontoret - kommunens centrala funktion för strategisk ledning, beredning och verkställande av politiska beslut. Förvaltningen ger även service till förtroendevalda och kommunens förvaltningar.

Kommunledningskontoret innehåller avdelningarna: Kansli och stab, Ekonomi, Utveckling, Kommunikation samt HR.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare på överförmyndarkansliet kommer du särskilt att ta hand om handläggning av ärenden om ensamkommande barn. Det innebär bland annat att du kommer att rekrytera, utbilda, kontrollera och besluta om god man och deras arvode. Du kommer också utöva tillsyn över deras verksamhet. Du kan även komma att delta i övrig handläggning som finns på kansliet.

Verksamheten är lagstyrd, varför det ställs höga krav på att handläggningen sköts på rätt sätt enligt gällande lagstiftning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av handläggning och myndighetsutövning inom offentlig förvaltning, gärna från kommunal verksamhet. Du ska ha god datorvana och ordningssinne. Du har en relevant utbildningsbakgrund.

Du har ett förtroendeingivande sätt och lätt att skapa kontakt med andra. Du är lyhörd, smidig och professionell i mötet med människor. Samtidigt är det viktigt att du är tydlig. Du arbetar bra både självständigt och i grupp.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Arbetet kan i perioder vara intensivt och det är därför viktigt att du har förmåga att prioritera och kan fatta beslut även under tidspress.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättningen av denna tjänst.

ÖVRIGT
Enköpings kommun samarbetar med rekryteringsverktyget Offentliga jobb. Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via "Sök jobbet här"- funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Anställningen kan komma att förlängas ytterligare några månader.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Paula Hautala
0171-62 51 51
Säkerhetschef Maria Kanka
0171-62 50 79
Upphandlingschef Anette Forslund
070-162 54 46
Kommunikationschef Cecilia Toresäter
0171- 62 50 36
IT-chef Peter Holm
0171-62 62 75
Jurist Eira Sivén
0171-62 54 41
Upphandlingschef Anette Forslund
0171-62 54 46
Stabschef, Samhällsbyggnadsförvaltningen Agneta Svensk
0171-62 50 31
Kanslichef kommunledningskontoret Linda Landin
0171-62 50 89
Kommunjurist Åsa Winkler
0171-62 51 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Enköpings kommun Kommunledningskontoret
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Kan även fungera med deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse., upphör: 2016-12-31 .
  • Publicerat: 17 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

Enköping
Enköping, 74580

Liknande jobb


Beredskapshandläggare

3 maj 2024

19 februari 2024

22 januari 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

17 december 2023