Handläggare till Stockholm

Handläggare till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi har nu en spännande tjänst för dig med erfarenhet och intresse för handläggning, hantering av mediafrågor och stöttning till ledning i utlämnande av värdefull information. Du behöver ha en god analytisk förmåga och vara professionell i din kommunikation. Här arbetar du på en specifik avdelning men kommer att samarbeta med myndighetens pressfunktion. Låter det här som en tjänst för dig? Då är du välkommen med din ansökan redan idag! 



Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att bestå av: 


Att löpande ta fram svar på frågor genom diskussion med avdelningens chefer och medarbetare samt sammanfatta dokumentation och beslutsunderlag.



Att vid behov hantera utlämnande av allmän handling exempelvis kopplat till rättsfrågor, avtals- och upphandlingsfrågor, leverantörsavtalsfrågor samt sekretessbedömningar och ekonomiska redogörelser. 




Arbetstider
Heltidstjänst, visstidsanställning från och med 2020-03-11 t o m 2020-08-31  med möjlighet till förlängning fram till 2021-02-28.

Kvalifikationer
Du behöver uppfylla minst följande kompetenskrav:

• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst ett (1) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
•Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
•Ha erfarenhet av och kompetens kring att sammanställa och författa svar på förfrågningar.
•Ha erfarenhet av och kompetens kring framtagning och utlämnande av information från fysiska arkiv, historiska samlingar eller databaser.
•Ha erfarenhet och kompetens att sekretessbedöma innehåll
•Ha erfarenhet av och kompetens kring upprättandet av riktlinjer och styrande dokument för det interna arkivarbetet.

Meriterande krav för tjänsten:

• Erfarenhet av arbete i statlig myndighet 
• Erfarenhet av arbete med och hantering av mediafrågor
• Erfarenhet av arbete med frågeställning kring it-säkerhet och digitalisering
• Erfarenhet av att stötta chefer i samband med beslut kring mediafrågor och lagrummet för offentlig sektor  



Ansökan
2020-02-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör

Administratör

3 maj 2024

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

14 maj 2024