Handläggare/controller till Biståndsenheten!

Handläggare/controller till Biståndsenheten!

Arbetsbeskrivning

Gillar du att arbeta analytiskt, strukturerat och strategiskt? Har du även erfarenhet av socialt arbete? Vi söker dig som tillsammans med oss vill anta äldreomsorgens framtida utmaningar. Vi gillar att tänka nytt och har nu inrättat en tjänst där du får möjligheten att ha en viktig funktion i samverkan med flera verksamhetsgrenar inom socialförvaltningen och även ha en viktig roll i utvecklingen av verksamhetens strategiska arbete. Låter det intressant?

Individ- och familjeomsorgen i Kumla består av fyra enheter; vuxenenheten, familjeenheten, biståndsenheten och kvalitets- och utvecklingsenheten. Tjänsten som handläggare/controller ingår i biståndsenheten som består av 14 medarbetare som handlägger ärenden gällande LSS, hemtjänst, vård- och omsorgsboende samt boendestöd. I enheten ingår också boendestödjarna som utför insatsen boendestöd. Just nu står Biståndsenheten tillsammans med utförandet inom vård- och omsorg inför en spännande utvecklingsresa kring utmaningen att möta det ökande antalet äldre. Som ett led i detta tillskapar vi en ny tjänst som handläggare/controller som ska fungera som spindeln i nätet för att samordna, koordinera och kontrollera uppdrag samt verkställighet.


ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer baseras på två olika uppdrag som till viss del även berör varandra; dels att kontrollera antalet utförda timmar i hemtjänsten, dels att samordna fördelning och verkställighet av uppdrag om vård- och omsorgsboende.

Den första delen innebär mer ingående att ta fram och analysera uppgifter om beviljad och utförd tid inom hemtjänstens område, både på övergripandenivå och på individnivå. Med information från utförarverksamhet och biståndshandläggare bedömer du orsak till differens av utförd och beviljad tid samt avgör om differensen bör leda till uppföljning av biståndsbeslut eller ej. I uppgifterna ingår även att prognostisera framtida behov av vård- och omsorgsboende.

Den andra delen innebär att ta emot uppdrag om vård- och omsorgsboende, bedöma behov och prioritering av uppdragen samt ansvara för fördelningen till kommunens utförarverksamhet för verkställande. Du kommer att ha kontakt med brukare och dess närstående för att besvara frågor, skriva hyreskontrakt och rapportera in uppgifter till taxe- och avgiftsnämnden. Vidare kommer du att samverka med kommunens korttidsboende, hemtjänstens utförare och biståndshandläggare i syfte att ha en strategisk planering kring verkställighet av uppdrag.

Jag som blir din närmsta chef heter Eleonore Kanervisto och har många års erfarenhet av arbete med både myndighetsutövning och utförande av hjälp och stödinsatser till äldre och personer med olika typer av funktionsvariation. Jag ser med spänning fram emot att tillsammans med dig vidareutveckla den tjänst vi nu rekryterar. Kumla kommun har framåtanda och visioner vilket gör att det blir både roligt och utvecklande att arbeta här. Jag som chef önskar skapa ett öppet och tolerant arbetsklimat där man hjälper och stöttar varandra i att utveckla och förbättra vår verksamhet både i det stora och i det lilla.

Utöver stöd från mig finns även ett nära stöd från kollegor och gruppledare. Vi satsar också på kompetensutveckling för att skapa förutsättningar för dig och dina kollegor att lyckas i arbetet att uppnå våra mål. Vi erbjuder även friskvårdspeng och förmånscykel.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har stort engagemang i dina uppgifter, som drivs av struktur, analys och strategiskt tänk. Du arbetar självständigt, är bra på att prioritera och är trygg i att fatta beslut. Vidare är du ansvarstagande, flexibel och är bra på att hitta lösningar med individen i centrum. Vi ser att du behöver vara orädd och ha en god förmåga att hantera olika situationer och att möta människor i olika lägen i livet.

Du behöver ha högskoleutbildning och erfarenhet av socialt arbete, gärna med inriktning mot äldre eller personer med funktionsnedsättning. Meriterande är utbildning och erfarenhet inom IBIC, verksamhetssystemet Life Care och MI.

Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag.

Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.

Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2021 klicka här:
https://youtu.be/pJ5INELoEXU

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Blomqvist
019-58 86 50 (direkt), 019-58 83 42 (reception)
Lena Bergh
019-58 86 27
Fackliga företrädare
019-58 80 00
Betrice Fagerdal
019-588663
Margaretha Eriksson
019-588621
Marie Wik
019-588598
Gabriella Mueller Prabin
019-58 85 71
Malin Pöhner
019-588192
Camilla Stefansson
019-588345
Magdalena Karlsson
019-588367

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen, Kumla kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Besöksadress

Stadshuset, Torget 69280 Kumla
None

Postadress

Stadshuset
Kumla, 69280

Liknande jobb


Socialsekreterare till Vuxen Myndighet

28 maj 2024

28 maj 2024

Socionomkonsult Barn och ungdom i Värnamo

Socionomkonsult Barn och ungdom i Värnamo

28 maj 2024