Handläggare/telefonister till Försäkringskassan i Åmål

Handläggare/telefonister till Försäkringskassan i Åmål

Arbetsbeskrivning

För uppdrag till Försäkringskassan i Åmål söker vi nu handläggare/telefonister. Uppdraget är på heltid och pågår i 4 månader med chans till förlängning.

Är du serviceinriktad, kommunikativ och trivs med möten över telefon?
Då är detta tjänsten för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Försäkringskassan är en av landets största myndigheter med ca. 14 200 medarbetare. Försäkringskassan administrerar de försäkringar och bidrag som ingår i socialförsäkringen i Sverige.

Uppdraget beräknas pågå i 4 månader, med chans till förlängning. Arbetet är heltid med arbetstiderna kl. 08.00-16.30. Planerat startdatum är 2022-08-01.

Arbetet avser utföras i Försäkringskassans lokaler i Åmål.
UC kontroll kommer att genomföras för denna tjänst.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att arbeta mot Försäkringskassans partners, där du hjälper dem att identifiera sina behov samt ge dem allmän och specifik information, i huvudsak via telefon, men även via mail. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. En viktig del av uppdraget är att informera och ge support i Försäkringskassans självbetjäningstjänster för att skapa och ge rätt förutsättningar så att de själva ska kunna sköta sina ärenden.

Ansvarig chef kommer att tillsammans med handledare vägleda och stötta vid eventuella frågor som dyker upp i ärendehandläggningen.

Vem är du?
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• har erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad
• har god datorvana
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har god kommunikativ förmåga
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med möten över telefon

Om verksamheten
Har du frågor eller funderingar kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Marie Mähler på Poolia i Karlstad.

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 12 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 27 juni 2022

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb