Handledare inom Socialpsykiatri

Handledare inom Socialpsykiatri

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorgen för funktionsnedsatta
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en handledare som kan bidra till utveckling, som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och arbetar målinriktat. En handledares roll är även att ha förmågan att använda sig själv som arbetsredskap. För det krävs att man har god självkännedom, tillräckligt med kunskap för att kunna ha ett professionellt förhållningssätt samt att kunna skapa en god relation till den enskilde. Genom kompetens, engagemang och kreativitet finner du lösningar och metoder som utvecklar verksamheten.

Du kommer att arbeta på olika stationer inom sysselsättning, dessa är butiken Återbruket, Träfflokalen, Aktivitetshuset och Återvinningscentralen. Eftersom sysselsättningen är föränderlig behöver du vara flexibel och vara beredd på att ditt uppdrag kan förändras utifrån behov. Vi söker en engagerad och strukturerad handledare som brinner för att göra skillnad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är undersköterska eller har liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha som har minst en grund som undersköterska med psykiatriinriktning. Vi ser gärna att du är socialpedagog, behandlingspedagog, eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet inom socialpsykiatri och vi ser gärna att du har utbildning inom SE, SED eller IPS. Du har dokumentationsskyldighet, vilket förutsätter att du kan uttrycka dig väl i skrift i det svenska språket. Körkort är ett krav.

Du har god förmåga att samarbeta men är också självgående i våra olika verksamheter. Som handledare har du kunskap om och agera utifrån de lagar och regler som styr verksamheten. Du har en positiv människosyn, tålamod, ett professionellt bemötande och förhållningssätt samt ett genuint engagemang för uppdraget. Du är flexibel inom verksamheten och i arbetsgruppen. Du har en god samarbetsförmåga och är hjälpsam, men har även förmågan att arbeta självständigt. Du har en god inställning som innebär att du vill arbeta tillsammans med teamet för att förbättra verksamheten samt göra arbetsmiljön så bra som möjligt.

Tjänsten är deltid och är på 95% och provanställning kan komma att tillämpas. Vi ställer även krav på uppvisande av vaccinationsintyg vid nyanställning.

Låter det som ett uppdrag för dig? Då vill vi gärna att du söker!

ÖVRIGT
Vid anställning kan utdrag ur belastningsregister begäras.

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Sadrina Pineda
08 -591 26074
Enhetschef Ida Kling
08- 591 265 58
Samordnare Therese Longhurst
0859126774
Verksamhetschef Annika Vogel
08-591 263 46
Enhetschef Personlig Assistans Ylva Hellström
08-591 262 36
Enhetschef Anna Palmborg
08-591 264 86

Sammanfattning

Besöksadress

19585 Märsta
None

Postadress

Södergatan 20
MÄRSTA, 19585

Liknande jobb


Timvikarie Daglig verksamhet

Timvikarie Daglig verksamhet

14 maj 2024

14 maj 2024