Handledare med kontorsansvar - Stockholm

Handledare med kontorsansvar - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du ingå i vårt fantastiska team som värdesätter ditt engagemang och din energi?
Det vill även vi!
Jobbpunkten AB grundades 2016 med en vision i siktet -bana upp vägen för arbetssökande tillbaka till arbetslivet och bidra till en mer hållbar och trygg framtid för dem.
Idag är vi en av Sveriges ledande leverantörer inom Rusta och Matcha med 43 medarbetare fördelade på 15 kontor runt om i Sverige. Med helhetsperspektiv och tydliga mål hjälper vi i samarbete med Arbetsförmedlingen, arbetssökande att lyckas på resan från vision till verklighet.
Vi söker nu en handledare med kontorsansvar till vårt kontor i Stockholm.

Vi erbjuder dig
En anställning på ett dynamiskt företag inom en attraktiv bransch.
Möjlighet att påverka, utveckla och bygga upp vårt nya kontor i Stockholm.
Spännande och varierande arbetsdagar omgiven av drivna och engagerade kollegor.
Chansen att arbeta med det du brinner för -att hjälpa människor.



Som handledare på Jobbpunkten kommer du att vara en viktig länk i vår organisation där vi som arbetsgivare sätter stor fokus på att du ska få rätt förutsättningar att ta plats, växa och utvecklas i din yrkesprofil.
Din anställning kommer att inledas med skräddarsydd introduktion för att ge dig en stabil grund att bygga vidare på.

Vem är du?
Vi tror att du som söker tjänsten har en genuin vilja att göra skillnad i den enskilde individens tillvaro, där du med kunskap, engagemang och viljestyrka matchar mot rätt arbete eller utbildning.
Du utmanar gärna dig själv och har en målinriktad mentalitet som är drivkraften bakom dina uppnådda resultat.
Din styrka sitter i din kommunikativa förmåga och det faller dig naturligt att bygga relationer och skapa förtroende med dina deltagare och samarbetspartners.
Begrepp som ”team” och ”teamwork” är grunden till ditt förhållningssätt och din inre motivation som bidrar till att driva ditt team och verksamheten framåt.
Du delar våra värderingar till alla människors lika värde där du bemöter och coachar dina deltagare med professionalitet, lyhördhet och ett öppet sinne.
Du har ett organiserat och effektivt sätt att arbeta, du är strukturerad och oberoende och är van att driva egna ansvarsområden.
Du är idérik och har en stark initiativförmåga till att förbättra, utveckla och driva Stockholmskontoret framåt.
Du besitter ett brett nätverk i Stockholm med omnejd.


Dina arbetsuppgifter
Ansvara för kontoret i Stockholm
Coacha och matcha arbetssökande till arbete eller utbildning
Arbeta kontinuerligt med att varva nya samarbetspartners
Hålla i informativa och motiverande föreläsningar relaterad till arbetsmarknaden och vägen till ett arbete
Dokumentation och administration i vårt affärssystem Workbuster och Arbetsförmedlingens verktyg Mina sidor för fristående aktörer


Att arbeta tillsammans med oss här på Jobbpunkten innebär att du får vara en del av ett starkt varumärke med fokus på kvalité och resultat.
Välkommen med din ansökan!


Krav på handledarens kompetens
Alternativ 1
Kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet.
Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, pedagogik, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet:
Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Alternativ 2
Kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet.
Utbildning
Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.


Arbetslivserfarenhet:
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter; Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete förarbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning, pedagogik.
Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Om anställningen
Lön
Lönetyp: Individuell lönesättning enligt överenskommelse
Provanställning och tidsbegränsad anställning

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Damir Fetah
0735954996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobbpunkten AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Carl Krooks Gata 18
Helsingborg

Postadress

Carl Krooks Gata 18
Helsingborg, 25225

Liknande jobb


6 december 2023

15 november 2023

Enhetschef till Utbildningsenheten

Enhetschef till Utbildningsenheten

8 november 2023

Projektledare

Projektledare

31 oktober 2023