Handledare Stöd och matchning

Arbetsbeskrivning

Vi rekryterar personal till olika positioner inom Utbildning, HR, Lön, Ekonomi, Administration, Marknad & Kommunikation. I våra processer arbetar vi alltid i team från start till slut - med kravprofilsmöte, urval, intervju, referenstagning, anställning och regelbunden uppföljning med våra kunder och konsulter.


Uppdraget som handledare
Arbetet som handledare innebär att matcha och stödja människor ut i arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom individuella samtal, workshops och företagsbesök. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt.
Företagskontakter är en viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller kan utveckla ett brett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter.
Arbetet innebär även administration.
Verksamheten kommer vara en mindre arbetsplats där flexibilitet och god förmåga att samarbeta är viktig. Den lilla organisationen skapar möjlighet för dig att vara med och påverka och bygga upp en ny spännande och meningsfull verksamhet.


Kvalifikationer
Formella kompetenskrav:
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från
yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.


Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social-och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren.
Vänligen uppge i din ansökan vilket av de två alternativen du uppfyller i ovan kompetenskrav.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med Stöd och Matchning eller inom bemanning och rekryteringsbranschen.


Egenskaper
- Du är relationsskapande med empatisk förmåga
- Du tar initiativ och arbetar kreativt och engagerat
- Du tycker om att arbeta i team
- Du är flexibel och uthållig
- Du besitter god administrativ förmåga
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Odinsgatan 13 Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Postadress

Odinsgatan 13
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023