Handledare till träffpunktverksamhet med café i centrala Uppsala

Handledare till träffpunktverksamhet med café i centrala Uppsala

Arbetsbeskrivning

Träffpunkter och sysselsättning

Vill du hjälpa personer att utvecklas och nå sina mål? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med människor med psykiatriska diagnoser, psykisk ohälsa eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar? Är du dessutom intresserad av att ansvara för en caféverksamhet, då kan detta vara en roll för dig!

Uppsala kommun har flera träffpunkter och sysselsättningsverksamheter för människor med psykisk ohälsa. Verksamheterna är en plats för återhämtning och social samvaro såväl som en möjlighet till fritidsaktiviteter, kurser eller studiecirklar. Vi har en stor bredd på våra aktiviteter och vi erbjuder också en del resor och utflykter.

För mer information om verksamheten se www.sober.uppsala.se (http://www.sober.uppsala.se/) under träffpunkter respektive sysselsättning.

Ditt uppdrag
Vi söker en handledare till våra träffpunkts- och sysselsättningsverksamheter för människor med psykisk ohälsa. Rollen passar dig som tycker om att baka, har bra känsla för service, är tålmodig men ändå entusiastisk, och är duktig på att se individen i gruppen.

I ditt uppdrag ingår att:

• vara primärt ansvarig för en caféverksamhet där du handleder deltagare
• vara delaktig i öppethållande av olika träffpunkter
• stödja och handleda vid aktiviteter och sysselsättning
• vara delaktig i arbetet med verksamhet för ungdomar, med planering och informationsmöten
• vara delaktig i utflykts- och reseverksamheten som riktar sig till alla med psykisk ohälsa
• arbeta med vissa administrativa sysslor, såsom förrådsbeställning, schemaläggning och bemanning

Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp och tillhandahålla stabilitet och trygghet för de individer du vägleder. Arbetstiderna är primärt dagtid men kväll- och helgtjänstgöring samt resor (både inom och utom kommunen) kan förekomma. Aktiviteterna utförs i olika lokaler och man kan därför vistas på flera olika arbetsplatser under en och samma arbetsvecka beroende på vilka ansvarsområden man har i sin roll. Tjänsten erbjuder också möjlighet till kompetensutveckling i form av interna utbildningar, till exempel i MI.

Din bakgrund
Vi söker dig som har läst vård- och omsorgsprogrammet med inriktning psykiatri eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Utbildning inom MI (motiverande samtal), systemteori, ESL/IMR, IPS-Individual Placement and Support och livsmedelshygien är meriterande.

Du har dokumenterad arbetslivserfarenhet av målgruppen, dvs personer med psykiatriska diagnoser, psykisk ohälsa och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Vi ser gärna att du är van att föreläsa och tala inför stora grupper. Ett krav är att du sen minst tre år är innehavare av B-körkort. Du talar svenska och engelska, kan du både tala och skriva svenska och engelska obehindrat är det meriterande liksom om du är van användare av digitala verktyg och officepaketet.

Som person är du flexibel och ser möjligheter. Du har förmåga att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Rollen kräver att du är en samarbetsinriktad person med god pedagogisk förmåga. Vidare värdesätter vi att du är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten, kontakta: Micael Lögde, verksamhetschef, 018-727 56 11

Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta: Kajsa Angerdal, HR-specialist, 072-593 28 06

Facklig företrädare:
Kommunal, 010-442 88 16
Lena Wiksten Andersson, Vision, 018-727 24 30
Jesper Randberg, Sveriges Arbetsterapeuter, 018-727 84 32

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Omsorgsassistent Borgholms kommun Ranstads gruppbostad

Omsorgsassistent Borgholms kommun Ranstads gruppbostad

20 april 2021

Vårdare

Vårdare

20 april 2021

20 april 2021