Handlingskraftig person inom Supply Chain

Arbetsbeskrivning

Poolia Syd AB Presentation Vi söker nu en driven och självgående Supply Chain-person som vill jobba med operativt inköp och logistik till ett företag i nordvästra Skåne. Initialt kommer du att hyras in under ett antal månader för att sedan gå över till kunden. Arbetsuppgifter Du ansvarar för den operativa inköpsfunktionen på företagets nya centrallager på orten. Detta innebär bland annat att se till så att lagernivåer upprättas, att inköp och avrop görs i tid samt att in- och utleveranser sker på utsatta tider. Du kommer att vara delaktig i att se till att hela produktflödet fungerar i företaget. Du rapportera till inköpschefen men kommer att samordna inköp och logistik från samtliga kontor i Sverige. Initialt jobbar du som inköpare, men efter ett par månader kommer tjänsten att övergå till centrallagertjänsten. Utbildning/erfarenhet I grund och botten har du ha en inköps- eller logistikutbildning. Du har arbetat som operativinköpare i 2-3 år och genom detta skapat en god förståelse för hela inköpsprocessen. Har du erfarenhet från tung fordonsindustri är det en fördel. Du är van att arbeta i moderna affärssystem och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du handlingskraftig och drivande samt har förmåga att ta egna initiativ för att hitta nya lösningar och möjligheter. Förmåner Som "hyr-först"-anställd hos Poolia får du under en i förväg bestämd period ta del av alla förmåner som Poolias konsulter får ta del av. Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden. Efter den i förväg bestämda perioden, och om både uppdragsgivaren och du som kandidat är nöjda, övergår anställning till uppdragsgivaren och du tar därmed del av uppdragsgivarens förmåner. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Suzana Mojanovska
070-618 25 16
Peder Bjursten
073-944 54 60
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld
073-9445752
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Estelle Mårtenson
073-944 54 76
Peder Bjursten
040-661 25 24
Estelle Mårtenson

Estelle Mårtenson
073-9445476

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Syd AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 5 november 2009
  • Ansök senast: 20 november 2009

Besöksadress

Baltzarsgatan 31, Malmö
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Lageroperatör -Landskrona

Lageroperatör -Landskrona

13 maj 2024