Har du erfarenhet av leverantörsreskontra?

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en en driven leverantörsreskontraansvarig till stort amerikanskt bolag! Arbetsuppgifter Du ingår i ett finansteam med 9 personer som arbetar med leverantörsreskontra, företagsanalys, redovisning och bank.En del av intercompany leverantörshanteringen görs i Indien.Ekonomisystemet som används är Oracle.Du rapporterar till redovisningschefen.Arbetsuppgifterna utgörs till största delen av: - utredning och registrering, utgående betalningar - felsökning och leverantörskontakter samt lägga upp nya leverantörer - ankomstregistrera fakturor och följa upp så att fakturor blir attesterade och kodat rätt - hantera inkassoärenden - avstämning av leverantörsreskontra, bank, clearingkonton (cash in transit), intercompany - kvartalsbokslutsarbete - momshantering - samt utveckling av system och förbättring av rutiner Du ansvarar själv för leverantörsreskontran och du kommer att arbeta i en föränderlig miljö där du har möjlighet att komma med egna initiativ och ideer. Erfarenhet Du har gymnasieutbildning och minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från ett stort internationellt företag.Affärsspråket på företaget är engelska och du behärskar det flytande i tal och skrift.Har du arbetat i Oracle eller annat större affärssystem är det meriterande.Vi ser gärna att du även har goda kunskaper i Excel.Personliga egenskaper Som person är du lyhörd och smidig i din kommunikation med kunder och kollegor.Du är noggrann och serviceminded med ett gott siffersinne.Du har en god förmåga att hantera stress och inser vikten av att följa uppsatta rutiner och processer samtidigt som du gärna själv kommer med egna ideer.Vidare har du god samarbetsförmåga och du har viljan att arbeta utifrån gruppens och företagets bästa.Du är positiv, flexibel och har lätt för att anpassa dig snabbt till nya förändrade omständigheter.Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher!Du tycker om att komma med ideer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra. Vi erbjuder Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort.Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård. Fakta om anställningen Tjänsten ska tillsättas omgående och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider.Uppdraget är tillsvidare. Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens. Ansök Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.Välkommen att söka!

Sammanfattning

Liknande jobb


2 april 2024

28 mars 2024

Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

25 mars 2024