Har du erfarenhet av lön och vill arbeta med personaldmin. och ekonomi?

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker dig som tidigare har arbetat med löneadministration och som nu vill fokusera mer på personal- och/eller ekonomiområdet. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag hos vår kund med start omgående, men kommer på sikt övergå i en tillsvidareanställning hos dem.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Vår kund som är en liten koncern med 150 anställda står inför en förändring då de inom kort kommer att outsourca sin löneadministration. I detta läge söker de nu en person som ska fokusera på personalen och fungera som en plattform mellan denna leverantör och deras anställda. Inledningsvis kommer du att få vara delaktig i denna outsourcingsprocess men även involveras i ett systembyte för lön och tidrapportering. De personalrelaterade uppgifterna kommer på sikt att uppta ca en halvtid, men vid intresse och rätt erfarenhet finns det möjlighet att fylla ut tjänsten med övrig personaladministration och/eller ekonomirelaterat arbete upp till 75%. Du tillhör ekonomiavdelningen bestående av 3 personer och rapporterar till ekonomichef.

Vi tror att du har arbetat med löneadministration under minst ett par år och känner dig bekant med hela löneprocessen. Har du dessutom tidigare erfarenhet av Visma, Hogia eller Agda är det meriterade.

Som person trivs du med att tillhöra en mindre grupp med god stämning och trevliga kollegor där din sociala kompetens kommer till sin rätt. Du är därmed kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du självgående, ansvarsfull och kan ta ansvar för ditt arbete samt se till att deadlines hålls. Vi ser dessutom gärna att du är förändringsbenägen och tycker om att effektivisera ditt arbete.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är omgående och bolaget har trevliga lokaler i centrala Göteborg. Tjänsten är på 50-75%, med flexibla arbetstider.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Liina Fagerberg på telefonnummer 031-750 33 91. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt överenskommelse
  • Deltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 5 oktober 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024