Haulotte - Servicechef

Arbetsbeskrivning

Haulotte Group är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar. Haulotte Group har 60 produkter inom person- och materialhantering, 1 500 anställda, 4 fabriker och 20 dotterbolag. Som ett led i Haulottes globala expansion och för att befästa sin marknadsledande ställning i Europas nordliga delar startades hösten 2001 Haulotte Scandinavia AB. Organisationen Haulotte Scandinavia består idag av knappt 20 medarbetare varav de flesta utgår från anläggningen i Mölndal utanför Göteborg.

BAKGRUND


Haulotte har produkter som är av erkänt hög kvalitet och en produktbredd som gör att man kan erbjuda lösningar till en mängd olika behov. Servicechefen har en viktig roll i företagets arbete med att stärka konceptet ”Solution Provider” dvs inte bara arbeta för service utan helheten samt att bidraga till att serviceavdelningen arbetar närmare försäljningsavdelningen. Service är en viktig del i erbjudandet och är central för många av företagets kunder.

 

För Haulotte Scandinavia finns en stor tillväxtpotential inom området och ambitionen är att växa service och att kunna erbjuda kunder en än mer attraktiv lösning. För att skapa denna utveckling rekryteras nu en servicechef som ska vara en del i ledningsgruppen och vara med och utveckla bolaget och företagets affärer. Målet är att arbeta kundnära och få en stark utveckling av serviceaffären inklusive reservdelar inom regionen.


ROLLEN SOM SERVICECHEF

 

Som servicechef arbetar du utåtriktat, inspirerande och visionärt med ett brett Haulotte perspektiv och stor omvärldskunskap. Uppgiften för Servicechefen är att tolka och förstå de krav på hög kvalitet av service för Haulotte och kunna omsätta och förmedla dessa krav i den egna verksamheten genom underchefer och medarbetare. På motsvarande sätt ska Servicechefen förmedla Haulotte Servicenivå utåt mot kund, antingen genom att själv framträda eller delegera detta till andra. En viktig uppgift för servicechefen är att bygga relationer utåt och inåt i organisationen genom leda sina underchefer och att ansvara för helheten snarare än detaljerna. 

 

Servicechefen har det yttersta ansvaret för kompetensutveckling av underchefer och medarbetare samt att fastställa övergripande nivåer för planering och prissättning av service, reparationer, garantiarbeten osv.

 

Ingår i ledningsgruppen och är direkt ansvarig för ett team bestående av sex personer baserade i Mölndal, Stockholm och Finland. Den lokala organisationen inkluderar, servicetekniker, garanti- och utbildning samt reservdelsförsäljning. Rollen innebär också att ansvar för att driva företagets distributörer i övriga delar av regionen (Norge, Danmark, Finland och Baltikum) när det gäller eftermarknadsaffären. Serviceorganisationen inom Haulotte är en matrisorganisation där du har internationellt utbyte med övriga serviceorganisationen inom koncernen.

 

 

KANDIDATPROFIL

 

Lämplig kandidat har erfarenhet från eftermarknad och serviceorganisation. Som ledare förväntas du agera engagerat och målinriktat med en förmåga att driva och följa upp mål. Som person agerar du affärsmässigt med personlig mognad, integritet och mod.

 

Erfarenheter och kunskaper


* Ska ha arbetat som chef med personalansvar i minst 3 år.
* Bör ha erfarenhet av olika verksamhetsgrenar såsom marknad och försäljning (gärna internationellt)
* Ha erfarenheter eller kännedom om eftermarknad och serviceorganisationer
* Kan arbeta med finansiella verktyg och budget
* Kan driva och följa upp övergripande mål och korrigera åtgärder vid behov.
* Kan arbeta med långsiktig mål- och resultatstyrning
* Kan uttrycka sig obehindrat i tal och skrift på engelska och svenska. Franska är meriterande.

 

Personliga egenskaper


* Är analytisk och kan behålla ett övergripande verksamhetsperspektiv
* Är utvecklings- och förbättringsbenägen
* Engagerar sig i sina medarbetares trivsel och arbetsmiljö
* Delegerar arbetsuppgifter och ansvar
* Kunna agera affärsmässigt och strategiskt

 

Utbildning


* Gärna högskoleutbildning eller motsvarande med teknisk inriktning.

  

Övrigt

 

Resdagar minst 40-50 resdagar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Zrinka Vranic Bäck
0708 266 556
Linda Jönsson
08-410 300 22
Mats Johansson
08-410 300 22
Ella Pourmand
0725234320
Ella Pourmand
0725-234320
Rekryteringskonsult Mats Johansson
08-410 300 22
Rekryteringskonsult Zrinka Vranic Bäck
0708 266 556
Rekryteringskonsult Ella Pourmand
0725-234 320
Mikael Sundell
0841030022
Rekryteringskonsult Ella Pourmand
0725 234 320

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kandidathuset AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 12 augusti 2016

Besöksadress

Sveavägen 76 11359 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 76
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Servicechef till BILPartner

Servicechef till BILPartner

12 oktober 2020

21 september 2020