Head of Customer Success - Nordic Payroll

Arbetsbeskrivning

Nordic Payroll är en stor och växande del av Azets Insight som ger stöd åt våra nordiska och internationella lönekunder. Genom framtidens IT-lösningar, bred kompetens och god kunddialog förenklar vi vardagen för våra kunder och kvalitetssäkrar löneleveransen. Vi ser att det finns en ökad efterfrågan på samordnade leveranser till våra ca 500 befintliga och nya kunder inom norden. Därför utökar vi teamet med den nya rollen som Head of Customer Success. 

I denna roll får du genom förtroende, öppenhet och fokus på partnerskap bygga och vårda kundrelationer på Nordic Payroll för att skapa varaktiga och framgångsrika kundrelationer. Vi ser att du kommer arbeta i nära samarbete med våra kollegor i Norge, Sverige, Danmark och Finland och dela kunskap samt expertis med varandra. I och med en omfattande kunddialog och att flertalet länder som vi arbetar mot pratar engelska kommunicerar vi främst på engelska.



Nordic Payroll är en stor och växande del av Azets Insight som ger stöd åt våra nordiska och internationella lönekunder. Genom framtidens IT-lösningar, bred kompetens och god kunddialog förenklar vi vardagen för våra kunder och kvalitetssäkrar löneleveransen. Vi ser att det finns en ökad efterfrågan på samordnade leveranser till våra ca 500 befintliga och nya kunder inom norden. Därför utökar vi teamet med den nya rollen som Head of Customer Success. 

I denna roll får du genom förtroende, öppenhet och fokus på partnerskap bygga och vårda kundrelationer på Nordic Payroll för att skapa varaktiga och framgångsrika kundrelationer. Vi ser att du kommer arbeta i nära samarbete med våra kollegor i Norge, Sverige, Danmark och Finland och dela kunskap samt expertis med varandra. I och med en omfattande kunddialog och att flertalet länder som vi arbetar mot pratar engelska kommunicerar vi främst på engelska.

Arbetsuppgifter

Det huvudsakliga ansvaret med rollen omfattas av våra kunderbjudande flera delar ingår såsom ägarskap i vidareutvecklingen av vårt Customer Sucess Program, uppstartsprocesser för nya kunder och att arbeta tvärfunktionellt över den nordiska organisationen. Fokusområden med rollen är: 
* Delta i strategiutveckling och affärsplaner för de nordiska kunderna
* Identifiera produkt- och tjänstemöjligheter och aktivt delta i processutveckling samt implementering
* Ta ansvar för kundprojekt samt interna projekt inom bland annat kundprogram
* Merförsäljning mot kund
* Optimera kommunikation och processer för att skapa en toppklassig kundupplevelse
* Bidra till att sätta pris- och produktstrategi
* Bygga relationer med våra nyckelkunder och ge ett proaktivt stöd och strategi till dessa.
* Arbeta tätt med våra säljavdelningar, produktavdelningar och andra tvärfunktionella team
* Vägleda och fundera för mentor för kundansvariga inom Nordic Payroll
* Bidra till en standardisering av nordiska leveranser och säljprocesser.

För att lyckas i rollen har du
* Erfarenhet av sälj och kundservice
* Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
* Professionalitet med hög integritet och kommunikativa färdigheter
* Ledaregenskaper med förmåga att vara en god bolagsrepresentant
* Förmåga att skapa struktur
* Ett gott öga för nya affärsmöjligheter och skapa kundnöjdhet
* Kunskap om redovisning och lön är mycket meriterande

Att arbeta på Azets

Vi på Azets är ett modernt företag och är ledande leverantör av löne och redovisningstjänster i norden. Som ledande aktörer har vi kommit långt med digitalisering, automatisering och molnbaserade lösningar. Som anställd hos oss får du:
* Vara del av ett kompetent bolag där många utvecklingsmöjligheter finns
* En social och inkluderande arbetsmiljö
* En trevlig arbetsplats där det är högt i tak, utvecklande arbetsuppgifter och goda förutsättningar att lyckas med ditt uppdrag
* Ett bra pensions- och försäkringssystem
* Hybrid-arbete med flexibla arbetstider och möjligheter till ett komplett hemmakontor
* Vara del av ett bolag som bryr sig, bland annat genom vår välgörenhetsorganisation Azets4Kids.

Placering är i Solna Business Park. Vi intervjuar löpande, så sök redan idag! 

Vid frågor: Erik Bekkåsen, Affärsområdeschef (Norge-placerad), +47 959 19 243

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Jerresand
+46 705612483
Anders Fryxell
+46 70 921 43 82
Erik Bekkåsen
+47 95919249

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Azets
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

LINDHAGENSGATAN 94
None

Postadress

Box 34212
Stockholm, 10026

Liknande jobb


30 augusti 2023

Lønkonsulent til Keepers

Lønkonsulent til Keepers

7 augusti 2023

28 november 2022