Head of Interim

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bygga bolag och påverka din vardag?

Vill du arbeta på C-level där CFO's agenda är din spelplan?

Vill du skapa mervärde på riktigt och inte bara prata om det?

Vill du leverera interimlösningar som går beyond interim?

 

Bakgrund

Altero Consulting utmanar status quo när det gäller interima lösningar och projektleveranser. Altero tillhandahåller strategisk rådgivning, interimstjänster och projektledning för att optimera sina kunders verksamhet.

Bolaget grundandes 2020 av Anders Ödman och Henrik Siwe. Båda har gedigen erfarenhet som managementkonsulter och ledare. De har och genom åren sett hur mycket mervärde som skapas genom att göra dialogen mer relevant, vilket möjliggör ett högre värde och tydligare leveranser i Alteros åtagande gentemot sina kunder.

Sedan starten för knappt två år sedan har de etablerat sitt koncept, omsätter ca 20 MSEK 2022 med en god lönsamhet.

Vad som sker när du anlitar Altero är att du får lösningar och tjänster drivna från ett managementperspektiv, med den finansiella eller verksamhetsnära förståelsen. Förenklat och säljbart får man två tjänster i en. 

De arbetar med flera namnkunniga bolag som uppskattar värdet av Alteros koncept.

Utöver att Anders och Henrik själva arbetar aktivt i uppdrag använder man idag underkonsulter för att komplettera leveransen. Altero ser en stor efterfrågan på sina tjänster och behöver växa organiskt och bli fler anställda.

 

Rollen
I det lilla bolaget med höga mål och krav är en titel ofta missvisande, men låt oss börja med att kalla rollen för Head of Interim.

Det viktiga är vad du vill göra och att vi passar den bilden. Vill du arbeta operativt och strategiskt i något litet som kan bli mycket stort. Vill du aktivt arbeta med att utveckla relationer, affärer och leveranser? Vill du aktivt bearbeta kandidat- och konsultmarknaden i syfte att skapa relationer som leder till anlitande/ anställande. Vill du ta ett stort eget ansvar och jobba nära två mycket strategiska, inspirerande och drivna personer? Well, då är detta kanske ditt jobb.

Som Head of Interim säkerställer du att Altero Consulting erbjuder marknadens vassaste konsulter inom sin nisch och att ni driver rätt affärer mot rätt kunder.

Över tid kommer du arbeta strategisk med rekrytering av medarbetare samt att underhålla och expandera Alteros befintliga nätverk av underkonsulter, "gigare", potentiella framtida medarbetare och kunder.

 

Vad krävs då?

Centralt för att lyckas är en stor förståelse för interim- och konsultaffären samt en förmåga att driva affären mot Alteros kunder.

Vi tror att du är en affärsmässig person med starkt driv, grit och en relationsbyggande förmåga. Du vet att du kan skapa en bättre lösning som är hållbar för kunden. Altero väljer kunder som kan växa och bli bättre och den synen vill vi dela med dig.

För att lyckas skapa förtroende och lyckas i rollen ser vi gärna att du har en relevant erfarenhet från att arbeta i eller med en finans-/ ekonomifunktion.

Vi söker dig som vill vara med och ta nästa steg och att utvecklas och vara med i det fortsatta bygget av Altero Consulting.

Vi erbjuder dig en marknadsmässig lön med trevliga incitament och möjlighet till delägarskap.

Placering är i Stockholm.

Läs gärna mer om Altero Consulting här

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Altero med Aliby. För mer information kontakta Eric Mannheimer, 0706-296808, eric.mannheimer@aliby.se alt Rebecka Modahed, 0735-012321, rebecka.modahed@aliby.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aliby Consulting AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Postadress

Östra Hamngatan 16
Göteborg, 41109

Liknande jobb


28 november 2023